شهردار یزد فضای شهری را...

شهردار یزد با اشاره به لزوم استفاده از هنرهای جدید در سیما و منظر شهری، گفت: فضای شهری، گالری خیابانی و بستری مناسب برای بروز خلاقیت هنرمندان است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال‌الدین عزیزی در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی "سایه‌های فیروزه‌ای" بابیان اینکه شهر، اصلی‌ترین بستر برای ارائه هنرهای جدید است، گفت: شاید پیدایش بسیاری از هنرها و توسعه آن به‌واسطه شهرها بوده و همین مسائل سبب توسعه هنرها در سطح جهان شده است.

شهردار شهر جهانی یزد اظهار داشت: در حقیقت بستر مناسب، فرهنگ‌سرا و گالری خیابانی، فضای شهری است و این فضا می‌تواند به محلی برای ارائه خلاقیت هنرمندان تبدیل شود.

وی یکی از تجارب بسیار خوب در سال جاری را برگزاری گالری خیابانی پارچه عنوان و اضافه کرد: این کار یک تجربه متفاوتی بود که امکان برگزاری چنین برنامه‌هایی را برای سال‌های بعد امکان‌پذیر می‌سازد.

عزیزی تصریح کرد: یکی از مؤلفه های هنرهای جدید این است که می‌توان قابلیت فرهنگی و اقلیمی را چه در یزد و چه خارج از یزد به نمایش گذاشت که برای دست‌یابی به این مسئله می‌توان به شهر یزد که میراث جهانی است را نام برد که یک بستر و فرصت مناسب برای استفاده درزمینه های مختلف هنرهای جدید است.

شهردار یزد با تأکید بر اینکه از هنرهای جدید می‌توان درزمینه سیما و منظر شهری استفاده کرد، عنوان کرد: آموزش شهروندی، یکی از کاربردهای خیلی مؤثر هنرهای جدید است که بیشتر باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: مردم از طبقات و نیازهای اولیه عبور کرده‌اند و با آموزش کلاسیک نمی‌توان رعایت حقوق شهروندی و مباحث مختلف را به آن‌ها یاد داد ولی با هنر می‌توان هر مسئله‌ای را در بین جوامع جا انداخت.

مراسم اختتامیه اولین همایش ملی "سایه‌های فیروزه‌ای" با موضوع شیوه های ارائه در هنرهای جدید با حضور مدیران استانی و شهری در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات