گنجینه آب هرمزگان ، جلوه ای از ارزش و اهمیت آب در زمان های دور

شرکت آب منطقه ای هرمزگان بر حسب وظیفه سازمانی خود به منظور حفظ ارزشها، فرهنگ و تمدن غنی و گرانبهای شیوه ها ، فنون نگهداری و مصرف آب در گذشته و تلاش های بی وقفه پیشینیان ، مجموعه ای برای انتقال میراث ارزشمند گذشتگان به نسل حاضر و آیندگان را در مکانی به نام گنجینه جمع آوری کرده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان : صبح امروز سربازان وظیفه یکان ویژه نیروی انتظامی استان از گنجینه آب هرمزگان دیدن کردند و از نزدیک با روشهای مختلف آبیاری و همچنین آداب و رسوم مردم منطقه در زمان های خیلی دور و  وسایل ابتکاری  نیکان خود جهت آبیاری آشنا شدند.

گفتنی است : گنجینه آثار و ابنیه تاسیسات، ابزار و وسایل ، مدارک و مستندات آب را از دوران قدیم تاکنون در یک مکان جمع آوری و مورد بازدید و اطلاع همگان قرارداده است.

این طرح از سال 1382 با وسعت 1700 متر مربع شروع و در سال 1384 مورد بهره برداری قرار گرفت. طرح مذکور در شمال شرق ساختمان مرکزی واقع گردیده و شامل دو سالن مجزا و با ترکیبی از طراحی و معماری قدیمی برگرفته از انواع برکه ها و آب انبارها ، پل و سد و نیز چاه های معروف بندر لافت می باشد.

گردآوری و تجمع تمامی این ابزار و اصول در کنار هم ،هر بیننده ای را از ارزش شیوه های استفاده آب از دوران کهن تاکنون مورد اهمیت قرار می دهد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات