گسترش فعالیت صنعت برق ایران در بازار کشورهای منطقه/ 95 درصد نیازهای صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود

گسترش فعالیت صنعت برق ایران در بازار کشورهای منطقه/ 95 درصد نیازهای صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی برق که به میزبانی پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است، گفت: خوشبختانه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی در مسیری هستیم که بازارهای کار و فعالیت در منطقه و کشورهای همسایه برای توانایی‌های متنوع و متعدد خانواده بزرگ صنعت برق به ویژه در بخش خصوصی رو به فراهم شدن است.
وی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت وزارت نیروی دولت دوازدهم موفق شده‌ایم برنامه‌ای سه ساله را با همکاران صنعت برق عراق طراحی و به تایید برسانیم تا بازسازی صنعت برق این کشور هر چه سریعتر آغاز شود؛ بر اساس همین برنامه نیز ابتدای نوامبر 2019 شاهد سنکرون‌سازی سیستم برق دو کشور بوده‌ایم.
وزیر نیرو با اشاره به تدوین برنامه‌های همکاری با کشورهای افغانستان، ارمنستان و آذربایجان، گفت: در سطح منطقه با استفاده از ظرفیت‌های موجود و ارتقای کیفیت کار در داخل کشور در حال پیشرفت هستیم.
اردکانیان افزود: وزارت نیروی دولت دوازدهم در حوزه برنامه‌های مدیریت مصرف توانسته است پس از سالیان متمادی رشد پنج درصدی میانگین اوج بار را در سال 97 به حدود سه درصد و در تابستان امسال نیز رشد اوج بار را به حدود یک درصد نسبت به سال گذشته برسانیم.
وی تاکید کرد: دست‌یابی به این موفقیت حاکی از آن است که توانایی تثبیت و حفظ این دستاورد را دارا هستیم. موفقیتی که موجب صرفه‌جویی پنج هزار میلیارد تومانی برای احداث نیروگاه‎‌های تولید برق شده است.
وزیر نیرو به مسئله پایداری شبکه برق کشورمان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه طی چند سال اخیر در برخی از کشورهای منطقه شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی نشده گسترده و یا فروپاشی شبکه بوده‌ایم، ولی امسال موفق شده‌ایم شانزدهمین سال متوالی بدون خاموشی گسترده را در کشور پشت سر بگذاریم.
اردکانیان افزود: با همکاری دو هزار سازنده و پیمانکار داخلی به همراه 150 هزار نیروی شاغل مستقیم در بخش خصوصی توانسته‌ایم بیش از 95 درصد نیازهای صنعت برق را در داخل کشور تهیه کنیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت برق ایران رو به توسعه است، گفت: با استفاده از ارتباطی که با تمامی همسایگان دارای مرزی زمینی به منظور تبادل انرژی برقرار شده است تلاش خواهیم کرد با مشارکت در توسعه و عمران منطقه نه تنها بازار مطمئنی را برای ظرفیت‌های داخلی فراهم کنیم بلکه درصددیم با توسعه این مناطق سهم خود را در ارتقای آرامش و امنیت کشورهای همسایه ایفا کنیم.
وزیر نیرو با اشاره آغاز پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از نیمه دوم سال 98 در کشور، گفت: بر اساس این پویش مقرر شده است در 6 ماهه پایانی امسال 227 پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی 46 هزار میلیارد پروژه وزارت نیرو آغاز شود.
اردکانیان با تاکید بر اینکه تاکنون چهار هزار و 500 میلیارد تومان از پروژه‌های یاد شده به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سه‌شنبه این هفته نیز قطار این پویش با توقف در ایستگاه استان کرمانشاه موجب افتتاح یک هزار و 360 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق در این منطقه خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات