تخصیص اعتبار به منظور رفع خطر آنی از ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت/ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت

تخصیص اعتبار به منظور رفع خطر آنی از ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت/ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت

در نود و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بیان شد:
تخصیص اعتبار به منظور رفع خطر آنی از ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت/ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت
تخصیص اعتبار به منظور رفع خطر آنی از ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت/ احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت
در نود و هشتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به تخصیص اعتبار به منظور رفع خطر آنی از سه ساختمان تاریخی تحت تملک شهرداری رشت تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با تبریک شانزدهم آذر مصادف با روز دانشجو اظهار کرد: یقینا مشارکت و مطالبه گری دانشجویان در مباحث مختلف در روند توسعه کشور بسیار تاثیرگذار است.

فاطمه شیرزاد به برگزاری بیست و سومین مرحله ازدواج دانشجویی در گیلان و رشت اشاره کرد و گفت: شورای شهر رشت نیز در این اقدام مشارکت دارد و باید با اقدامات فرهنگی زمینه های ترویج ازدواج آسان را برای جوانان مهیا کنیم .

وی با تاکید به سرعت بخشیدن  به روند  تخصیص اعتبار به منظور مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی تحت تملک شهرداری رشت افزود: در جلسات اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بارها به اختصاص اعتبار لازم به منظور رفع خطر آنی از سه ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تاکید شد اما متاسفانه این روند به کندی پیش می رود و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت ساختمان متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت باید در اسرع وقت نسبت به تخلیه این ساختمان و استقرار پرسنل آن در یکی از ساختمان های متعلق به شهرداری رشت اقدام کنیم.


شیرزاد با اشاره به اینکه در صورت ریزش ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی  و دیگر ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت عواقب قضایی و حقوقی دامنگیر شورا و شهرداری رشت می شود افزود: به شهردار رشت بابت تخلیه هر چه سریعتر این ساختمان به منظور جلوگیری از بروز هر گونه خطر و فاجعه جبران ناپذیر ضرب الاجل 72 ساعته می دهیم.

وی به  ساختمان رصد خانه کوشیار گیلانی به عنوان یکی از املاک متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: به زودی انجمن نجوم  در ساختمان رصد خانه کوشیار گیلانی واقع در تالاب عینک رشت و با حمایت های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت فعالیت خود را آغاز می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به طرح احداث باغ ژاپنی در بوستان مفاخر رشت تصریح کرد: متولی این پروژه در شهرداری رشت مشخص نیست و در این اقدام باید به مباحث فرهنگی آن توجه بیشتری صورت بگیرد و گزارشی از روند اجرای این طرح به کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت ارائه شود.

شیرزاد با تقدیر از پیگیری های سروش رساطلب کارشناس معاونت عمرانی شهرداری رشت افزود: رساطلب در روند اجرای پروژه بازآفرینی خواهر امام رشت خدمات موثری انجام داد و امیدوارم به زودی با اقدامات انجام شده شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

سید امیر حسین علوی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای رشت در ترویج فرهنگ ازدواج آسان مشارکت می کند اظهار کرد: پیشنهاد می کنم با اهدای وام به چهارده نفر از دانشجویان رشتی که در این مرحله از برگزاری ازدواج دانشجویی زندگی مشترک خود را آغاز می کنند از این اقدام حمایت کنیم.

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی گیلان نیز با حضور در این جلسه با اشاره به برگزاری بیست و سومین مرحله از ازدواج دانشجویی در گیلان اظهار کرد:

در جلسه ای که اخیرا در دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و با حضور دو تن از اعضای شورای شهر رشت برگزار شد قول های مساعدی پیرامون برگزاری بیست و سومین مرحله ازدواج دانشجویی توسط اعضای شورا با هدف حمایت از ازدواج آسان جوانان داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین صفوی با بیان اینکه مراسم ازدواج دانشجویی در بهمن ماه در گیلان برگزار می شود افزود: ثبت نام ازدواج دانشجویی اخیرا آغاز شده  و با توجه به اینکه گیلان جزو پیرترین استان های کشور است باید در راستای گسترش فرهنگ ازدواج آسان جوانان در جامعه بیش از پیش تلاش شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه از هر ده ازدواج چهار ازدواج به طلاق می انجامد بیان کرد: اولویت امروز نظام جمهوری اسلامی و به ویژه رهبر معظم معظم انقلاب پیرامون فراهم کردن شرایط ازدواج آسان برای جوانان  است .

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد گیلان به تبلیغات محیطی پیرامون بیست و سومین مرحله ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت: قصد داریم با نصب پوستر و بنر در نقاط مختلف در این باره  اطلاع رسانی گسترده ای انجام دهیم.

صفوی با بیان اینکه برای نقل و انتقال دانشجویان در روز مراسم ازدواج دانشجویی به پانزده دستگاه اتوبوس نیازمند هستیم افزود: سال گذشته به هر زوج دانشجو نفری سه میلیون تومان وام با کارمزد دو درصد تعلق گرفت و در سال جاری مبلغ وام به ازای هر نفر پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با قدردانی از همراهی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در این مرحله از برگزاری ازدواج دانشجویی  تصریح کرد: مراسم ازدواج دانشجویی در ایام ولادت حضرت زهرا (س) در  25 بهمن ماه برگزار می شود و پس از آن زوج های دانشجو در  26 بهمن عازم سفر مشهد مقدس می شوند.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه  باید بابت تخلیه ساختمان مربوط به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به طور جدی وارد عمل شویم اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گیلان بارها بابت خطرات احتمالی پیرامون این ساختمان به طور مکتوب تذکر داده است.

میثم حرفت خواه با بیان اینکه در بودجه سال 98 حدود چهارده میلیارد تومان بابت پروژه های بازآفرینی رشت بودجه در نظر گرفته شده است افزود:  در صورت بارش برف در زمستان سال جاری خطر ریزش ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی  و ساختمان ساعت شهرداری رشت را به طور جدی تهدید می کند.

وی با تاکید براینکه ریزش این ساختمان عواقب فراوانی برای شورا و شهرداری به همراه دارد گفت:  با استفاده از تجهیزاتی که در اختیار داریم نسبت به مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت اقدام می کنیم.

معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: تا زمانی که ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تخلیه نشود نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

نرجس محمودی با بیان اینکه در ساختمان ساعت مشکلات سازه ای چندانی نداریم افزود:  تاسیسات الکترونیکی ساختمان ساعت شهرداری رشت از وضعیت حادی برخوردار هستند.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات