آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه کلات در خراسان رضوی

آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی رودخانه کلات در خراسان رضوی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در این مراسم که با حضور نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: سال گذشته 580 متر از بستر این رودخانه لایروبی و دیوار کشی با ارتفاع 3 متر با اعتبار 13میلیارد ریال انجام شد.
"محمد علایی" افزود: امسال بر اساس بررسی‌های کارشناسی ضروری بود که مجدد برخی از قسمت‌های رودخانه لایروبی، ساماندهی و دیوارکشی شود تا شاهد تخریب منازل و خطرات جانی در این شهرستان نباشیم.
وی تصریح کرد: به‌منظور عملیات تکمیلی لایروبی بستر رودخانه کلات 2.5 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این مبلغ 900 میلیون تومان در سال جاری تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یادآور شد: بر اساس گزارش‌ مشاوران شهرداری، معاون عمرانی شهرداری، امور آب و فرمانداری کلات تعداد پنج منطقه حساس این شهرستان شناسایی و در این راستا تمهیدات لازم و ضروری اتخاذ شد.
وی با اشاره به طبیعت منحصر به‌فرد منطقه کلات گفت: جذب سرمایه گذار برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه و توسعه اقتصاد آن باید با تهیه مدل مالی با بررسی تمامی جوانب انجام گیرد که اولویت واگذاری برای سرمایه‌گذاری در سدهای منطقه با مردم شهرستان کلات خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: 11 سد در سطح استان از طریق فراخوان عمومی جهت جذب سرمایه‌گذار در برنامه واگذاری قرار دارد که پس از طی تشریفات قانونی سدها جهت بحث‌های گردشگری، تفریحی، ماهیگیری، قایق سواری، ساخت مجموعه اقامتی و رفاهی واگذار خواهد شد.
علایی اظهار امیدواری کرد با رونق اقتصادی در بخش آب شاهد راه‌اندازی بازار آب در سطح استان به عنوان اولین شرکت در سطح کشور باشیم که خود بهره‌برداران بتوانند آب مازاد از نیاز خود در پروانه بهره‌برداری را در یک فضای عادلانه مبادله کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات