افزایش همکاری محیط زیست و اتاق بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در رسیدن به توسه پایدار

افزایش همکاری محیط زیست و اتاق بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در رسیدن به توسه پایدار

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، بار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان ، با سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست دیدار و پیرامون مسایل مشترک محیط زیستی گفتگو کردند.

براساس این گزارش در این دیدار که در محل دفتر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد سید اسدالله هاشمی  با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی پایدار و سبز در استان، گفت: برای دستیابی به رشد اشتغال و اقتصاد  , مجاز به تخریب عرصه سرزمین و محیط زیست نیستیم و این اهداف باید از طریق صنعت و اقتصاد سبز مورد پیگیری قرار گیرد .
هاشمی ضمن یادآوری برخی از تخریب ها و آسیب های وارده به محیط زیست و طبیعت ایران به واسطه فعالیت های ناپایدار صنعت و معدن، خاطرنشان ساخت: طراحی سبز به معنای در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی از ابتدای طرح های توسعه ای صنعت و معدن تا انتهای فعالیت، تنها راه برای جلوگیری از تخریب و آلودگی در طبیعت است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مکان یابی درست و طراحی سبز دو اصل اساسی برای حفظ محیط زیست در کنار رشد و توسعه صنعت و معدن دانست و تاکید کرد: ممیزی انرژی، بازچرخانی آب، بازیافت و رعایت مجموع الزامات زیست محیطی علاوه بر حفظ محیط زیست منجر به کمک اقتصادی به صنایع و معادن برای دستیابی به بهره وری بالاتر با صرف انرژی و هزینه کم تر می شود .
وی با استقبال از اعلام آمادگی اتاق بازرگانی استان به عنوان بخش خصوصی و صنفی برای رعایت الزامات زیست محیطی و همکاری در این زمینه، گفت : برگزاری دوره های آموزشی با همکاری و پشتیبانی حفاظت محیط زیست با محوریت مدیریت سبز، اجرای استانداردهای محیط زیست، نوآوری ها و فنآوری های جدید می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد .

در ادامه این نشست جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی استان با اعلام آمادگی این اتاق برای توسعه صنعت سبز گفت : بخش صنعت و معدن می خواهد در کنار نقش پذیری در رشد و توسعه اقتصادی و اشتغال کشور در حفظ محیط زیست نیز نقش داشته باشد .

وی با ابراز امیدواری گفت: تعامل میان دو مجموعه در این زمینه منجر به موفقیت بیشتر صنعت و معدن و حفاظت بهتر محیط زیست استان می شود .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات