استقبال مدارس تبریز از طرح "قطار دانایی"

استقبال مدارس تبریز از طرح "قطار دانایی"

به گزارش شهریار، سعید بشیریان بناب با اعلام این مطلب اظهار داشت: از نخستین روزهای سال تحصیلی جدید طرح آموزشی "قطار دانایی" با مشارکت جمعی از مدارس با هدف تعلیم فرهنگ مترو آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز افزود: این طرح آموزشی که باهمکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در حال اجرا است دانش آموزان را با مفاهیم مختلف مترو آشنا کرده و به شکل اصولی فرهنگ آموزش شهروندی را به آنان تعلیم می دهد.

او با اشاره به استقبال چشمگیر مدارس از این طرح تصریح کرد: هرچند از آغاز طرح آموزشی "قطار دانایی" ٤ سال می گذرد اما طبق برنامه ریزی های ارائه شده به مدارس تا پایان ترم اول سال تحصیلی جاری، ظرفیت آموزشی این طرح به پایان رسیده و از ابتدای ترم بهمن تا انتهای اردیبهشت سال آینده به مدیران علاقمند مدارس نوبت دهی می شود.

بشیریان مهم ترین موارد آموزشی این طرح را تکریم سالمندان، رعایت بهداشت و نظافت قطار، خط زرد لبه سکو، حق تقدم در سوار و پیاده شدن از قطار، جلوگیری از آسیب به اموال عمومی، ایمنی در پله برقی، استفاده از بلیت الکترونیکی و گذر از گیت ها و مواجهه با پیشامدهای احتمالی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن مترو در این شهر، اجرای طرح "قطار دانایی" و تکمیل نواقص و راه اندازی کامل خط یک که افزایش چشمگیر مسافران مترو را در پی خواهد داشت، ضمن کاهش آسیب های اجتماعی در قطار بر میزان رضایتمندی و استفاده حداکثری از این وسیله حمل و نقل عمومی پاک خواهد افزود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات