پارک رسالت، تفرجگاهی زیبا برای اهالی کوی صادقیه

پارک رسالت، تفرجگاهی زیبا برای اهالی کوی صادقیه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عین الله احمدی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مرکز استان، با اعلام این که پارک محله‌ای رسالت در زمینی به مساحت 7360 متر مربع در منطقه سه شهرداری ساری در انتهای خیابان صادقیه در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: این پارک در راستای افزایش سرانه فضاهای سبز شهری، بهبود شاخص‌های سلامت و ایجاد نشاط شهروندان احداث شده است.

وی افزود: با بهره برداری از این پارک بخشی از کمبود فضای سبز در منطقه سه شهری جبران و امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای شهروندان این منطقه فراهم می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری، گفت: با بهره برداری این پارک بیش از 7000 مترمربع به سرانه فضای سبز شهر ساری افزوده می‌شود.

وی یادآورشد: احداث پارک مورد نظر 4 سال پیش دراین منطقه کلید خورد اما عملیات اجرایی آن راکد مانده بود که با تاکید شهردار ساری مبنی بر اتمام این پروژه ،کمتر از 5 ماه عملیات احداث آن آغاز شده و پس از تجهیز آن به وسایل ورزشی و مبلمان آماده بهره برداری خواهد شد.

احمدی مساحت فضای بازی 4560 متر مربع اعلام کرد و افزود: برای ارتقاء سطح شادابی کودکان و خانواده‌ها این پارک به وسایل بازی کودکان تجهیز می شود.

وی، مساحت معابر و پیاده رو را بیش از 2000متر مربع عنوان کرد و گفت: همچنین یک باب کتابخانه نیز برای این پارک در نظر گرفته شده است.

احمدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری ساری توسعه کمی و کیفی فضای سبز شهری است، ادامه داد: با توسعه فضای سبزشهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز فراهم و کمبود فضای سبز شهری جبران می‌شود.

وی به  نقش " پارک‌های محله‌ای " در پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و تصریح کرد: مبنای ایجاد و توسعه پارک‌های محله‌ای تحقق نیاز تفریحی شهروندان است.

احمدی افزود: بخش فضای سبز آن بیش از 4030 مربع است که گونه‌های نظیر بید مجنون، انجیلی، سدروس، بلوط همیشه سبز، سرو شیراز، کاغذی، ژونی، پروس، توری، یاس پهلوی  و برگ نو با هدف توسعه فضای سبز و افزایش نشاط شهروندی در این مجموعه تفریحی غرس شد.

سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری با اشاره به اینکه ایجاد فضای سبز با هدف نشاط شهروندی از اولویت‌های این سازمان است، ادامه داد: احداث پارک رسالت در مسیر بلوار کشاورز که حدود نیمی از جمعیت شهر را در بردارد شور و نشاط اجتماعی و بصری برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شادی یک ضرورت اجتماعی و فرهنگی است، گفت: توسعه پارک‌ها و فضای سبز در تقویت روحیه نشاط عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

احمدی خاطرنشان کرد: برخی از کارشناسان معتقدند دیدن زیبایی‌های طبیعت همچون گل‌ها و درختان سبب ایجاد شور و نشاط بین شهروندان می‌شود از این رو، احداث پارک از جمله مراکزی است که نیاز به آن برای شهروندان در جامعه به شدت احساس می‌شود.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری، مرکز استان مازندران از 31 پارک برخوردار است که با بهره برداری از پارک رسالت این تعداد به 32 پارک افزایش خواهد یافت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات