جلسه مشترک مسئولان اتاق بازرگانی و نظام مهندسی ساختمان برگزار شد

جلسه مشترک مسئولان اتاق بازرگانی و نظام مهندسی ساختمان برگزار شد

مهندس امین مقومی در جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی قم که در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین جلسات مشترکی ،  بررسی راهکارهایی به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت و توانمندی  های بومی مهندسی و بازرگانی استان است .


وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان قم برای حمایت از سرمایه گذاری در استان کمیته ای تشکیل داده که تصمیمات لازم در خصوص این پروژه ها با حضور اعضای هیات مدیره برای تسهیل در روند اجرا اتخاذ می شود.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل کارگروهی مشترک و همچنین تبادل تفاهمنامه ، از فرصت ها و ظرفیت های نظام مهندسی و اتاق بازرگانی برای هر دو طرف استفاده شود.


مقومی افزود: دفاتر مهندسی و حقوقی خوب و توانمندی در استان قم داریم که می توانند پروژه های بزرگ را طراحی و نظارت کنند و شورای گفتگوی اتاق بازرگانی نیز فرصت مناسبی برای بهره برداری از نظرات کارشناسی و تخصصی مهندسان است.


ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی قم نیز در سخنانی اظهار داشت: قم یکی از کلان شهرهای کشور است که در این شهر بیش از دو هزار و 500 واحد تولیدی در بخش های مختلف مشغول فعالیت هستند که علاوه بر تامین نیازهای استان ، محصولات این واحدهای تولیدی به سایر استانها و کشورهای دیگر نیز صادر می شود.


وی بیان داشت: اتاق بازرگانی قم برای همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آمادگی دارد و در بخش خدمات و مصالح ساختمانی نیز ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد که با رونق این بخش در قم و همچنین افزایش صادرات به کشورهای دیگر از جمله سوریه که در حال بازسازی می باشد می توان به رشد بخش صنعت و همچنین عمران و آبادانی شهر کمک کرد.


خاکی عنوان داشت: مهندسان نیز می توانند عضو اتاق بازرگانی شوند و باید به این موضوع مهم توجه داشت که عرصه ساخت و ساز بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

در پایان این جلسه با استناد به بند 4 ماده 4 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، ضمن تأکید بر برگزاری برنامه های آموزشی مشترک، معرفی توانمندی ها به اعضا، کمک به حمایت از سرمایه گذاری در استان و استفاده از ظرفیت های بومی طرفین، مقرر گردید کارگروه مشترک اتاق بازرگانی و سازمان تشکیل و با انعقاد تفاهمنامه همکاری، زمینه توسعه همکاری ها بیش از پیش در استان فراهم گردد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یک انجمن در شهر قم می باشد

      نظرات