تشکیل کارگروه تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست

تشکیل کارگروه تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کارگروه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل با حضور نمایندگان معاونت ها و دفاتر ستادی در محل سالن جلسات معاونت محیط زیست طبیعی برگزار شد.

کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفاظت از تنوع زیستی در سطح زیستگاه گونه های جانوری اعلام داشت: سازمان حفاظت محیط زیست وظایف بسیار گسترده و مهم در ارتباط با تنوع زیستی دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر بخش‌های استانی و ستادی در هماهنگی و هم افزایی فعالیت ها و برنامه های بخش های مختلف سازمان محیط زیست اظهار داشت: معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی که متولی اصلی حفاظت از تنوع زیستی است.

کلانتری در ادامه افزود: از وظایف اصلی این کارگروه سیاست گذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر تمام فعالیت های مرتبط با تنوع زیستی در ستاد و استان ها ، همچنین برقراری تعامل با مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی و پیگیری امور مربوط به کنوانسیون در سطح سازمان حفاظت محیط زیست است.

شایان ذکر است، بررسی آیین نامه تشکیل کارگروه و ابعاد مختلف پیوستن کشور به پروتکل ناگویا نیز از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، دبیرخانه کارگروه تنوع زیستی در دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی مستقر است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات