«فرهنگ و تمدن»، مهم‌ترین وجه اشتراک کاشان و تبریز است

«فرهنگ و تمدن»، مهم‌ترین وجه اشتراک کاشان و تبریز است

شهرام دبیری در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرهای کاشان و تبریز گفت: این دو شهر، تاریخی چند هزار ساله دارند و این «فرهنگ و‌تمدن» بزرگ ترین وجه اشتراک این دو شهر است.

وی با اشاره به ارتباط دو سویه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما حمایت، هدایت و نظارت بر شهرداری است و البته در این مسیر تعامل، بزرگ‌ترین موفیقت جذب مشارکت‎های مردمی بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز میزان درآمد پایدار این شهر را 18 درصد ذکر و عنوان کرد: این میزان درآمد، نشان‌دهنده دشواری کار است البته سال‌هاست به واسطه قطع کمک‌های دولت، شهرداری‌ها فشار زیادی تحمل می‌کنند.

دبیری افزود: بودجه عمرانی استان آذربایجان شرقی تنها 350 میلیارد تومان است که با آن می‌توان فقط یک کیلومتر از خط مترو را احداث کرد.

وی با تقدیر از اقدامات کاشان برای جذب گردشگر، تملک و احیای خانه‌های تاریخی توسط شهرداری را اقدامی هوشمندانه دانست و افزود: با وجود ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوان گردشگری، سهم ما از این صنعت بسیار اندک است.

دبیری تأکید کرد: می‎توانیم برای گردشگران تسهیلاتی فراهم کنیم و در زمینه گردشگری داخلی با همکاری یکدیگر قدم‌های خوبی را برداریم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات