ادامه عملیات اجرایی طرح احداث بزرگراه میرجاوه ـ زاهدان ـ بم

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از ادامه عملیات اجرایی طرح احداث بزرگراه میرجاوه ـ زاهدان ـ بم خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، عطا الله اکبری اظهار کرد: محور زاهدان ـ بم از محورهای شریانی و پر تردد استان است که احداث آن در اولویت اول طرح است و تکمیل آن باعث کاهش چشمگیر تصادفات و کاهش زمان سفر و صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: طول این پروژه 298کیلومتر شامل محور زاهدان ـ بم به طول 186 کیلومتر، کمربندی زاهدان بطول 28 کیلومتر و محور زاهدان ـ میرجاوه بطول 84 کیلومتر است.

این مسؤول ادامه داد: در حال حاضر 3 قطعه به طول 102 کیلومتر از زاهدان به سمت بم در حال احداث است که 41 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و سایر قطعات تا انتهای حوزه استحفاظی به سمت بم مطالعه شده است و نیز کمربندی زاهدان و محور زاهدان ـ میرجاوه در دست مطالعه است.

اکبری سال شروع این طرح را 1387 عنوان کرد و گفت: قطعه یک سال 87 و قطعات 2و 3 در سال 89 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تعداد قطعات این طرح، 9 قطعه است گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح 27 درصد است که و تا پایان سال 97 ، 7/981 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را 7370 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال 35/91 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح مصوب شده است در حالیکه 160 میلیارد ریال فقط مطالبات پیمانکاران است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجام شده و علی رغم کمبود شدید اعتبارات تا پایان سال جاری 28 تا 30کیلومتر دیگر از محور به بهره برداری خواهد رسید که در این صورت 70 کیلومتر از زاهدان تا نصرت آباد بصورت بزرگراهی مورد استفاده قرارر خواهد گرفت و باقیمانده تا شهر نصرت آباد 32 کیلومتر می باشد که در سال 99 به بهره برداری خواهد رسید.
اکبری ابراز امیدواری کرد در صورت تقویت منابع اعتبار تا پایان سال 1399 قطعه 3 بطول 103 کیلومتر از زاهدان تا نصرت آباد بصورت بزرگراه مورد بهره برداری قرار گیرد، ایشان این مهم را از اولویت های حوزه مأموریت خود برشمردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات