زمایش زیستی شیمیایی شهرداری ارومیه برگزار شد

زمایش زیستی شیمیایی شهرداری ارومیه برگزار شد

رزمایش زیستی شیمیایی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اورمیه با هدف تمرین و مقابله در برابر هرگونه تهدید شیمیایی و هرگونه اقدام تروریستی در این راستا برگزار شد .

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ در این رزمایش که با پیام دکتر سحابی معاون خدمات شهری شهرداری اورمیه و با حضور مسئولان شهری و استانی آغاز شد، سناریویی مبنی بر اقدام تروریستی و شیمیایی در نزدیکی یکی از مدارس سطح شهر اجرا شد .

طی تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ شهرداری مبنی بر آتش سوزی ابتدا ماموران آتش نشانی شهرداری بودند که به محل اعزام شدند و پس از بررسی های اولیه مشخص شد دود ناشی از آتش سوزی یکی از سطلهای زباله غیرعادی است و دو نفر مصدوم در نزدیکی محل وجود دارد و بلافاصله با دستور رییس سازمان آتش نشانی نیروهای ویژه میکروبی شیمیایی و هسته ای آتش نشانی همراه با تجهیزات مربوطه جهت هرگونه مداخله در محل حاضر شدند .

بلافاصله موضوع به اورژانس و پلیس نیز اطلاع داده شد و پلیس در اسرع وقت اقدام به محدود کردن و انسداد اطراف محل حادثه کرد و نیروهای مجهز به تجهیزات ضد شیمیایی و میکروبی یگان ویژه به محل اعزام شدند و استقرار یافتند و نیروهای تامین نیز امنیت محل را برعهده گرفتند و سپس نیروهای احتیاط هلال احمر نیز در محل حضور یافتند .

در ادامه طی هماهنگی با فرمانداری و قرارگاه زیستی آذربایجان غربی و با توجه به احتمال ازدیاد مصدومان چندین دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد و پس از هماهنگی با اداره اطلاعات، نیروهای چک و خنثی لشکر ۳ حمزه سپاه به محل حادثه آمدند تا رفع خطر کنند و با انتقال مصدومین شیمیایی کار پاکسازی محیط را آغاز کنند .

همزمان با این موارد نیروهای آتش نشانی شهرداری اقدام به تخلیه مدرسه از دانش آموزان از دیوار پشتی  کرده و مدیریت بحران شهرداری نیز دانش آموزان مصدوم را به اتوبوس آمبولانس هدایت کرده و سایر دانش آموزان را نیز با دو دستگاه اتوبوس از محل حادثه خارج کرد .

نیروهای مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نیز با استقرار در محل حادثه، بحران به وجود آمده را از لحاظ رسانه ای و افکار عمومی مدیریت کرده و با ایجاد فضای آرامش و اقناعی و اطلاع رسانی سریع و ارتباط آنی با خبرنگاران حاضر در محل حادثه و با همراهی رسانه ها، سعی در آرام کردن فضا و جلوگیری از التهاب در جامعه از طریق جلوگیری از انتشار اخبار کذب و شایعات در فضای مجازی را داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات