عقد تفاهم‌نامه دوستی کاشان و تبریز

عقد تفاهم‌نامه دوستی کاشان و تبریز

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان در خصوص عقد این تفاهم‌نامه گفت: این پیمان دوستی به واسطه ارزش‌های مشترک فرهنگی و تمدنی و به منظور هم‌افزایی بیش از پیش در زمینه‌های مختلف به خصوص بازآفرینی شهری، احیای بافت تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بوده و بر تبادل تجارب موفق و توسعه همکاری‌های فی ما بین این دو شهرداری و ایجاد هماهنگی و برقراری ارتباطات میان دیگر نهادها تأکید شده است.

مهدی بذرافشان، برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی مبتنی بر ظرفیت‌های تمدنی و تاریخی با محوریت آشنایی شهروندان دو شهر از پیشینه غنی و جایگاه فرهنگی شهر دوست، استفاده کاشان و تبریز از بسترهای ملی و بین‌المللی برای شناساندن توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری یکدیگر،جلب مشارکت مردمی و بخش خصوصی علاوه بر حمایت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حفظ و احیای میراث فرهنگی را به عنوان برخی از سرفصل‌های این تفاهم‌نامه دوستی برشمرد.

وی همچنین استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگ‌ساز در شهر کاشان و کلان‎شهر تبریز با نقش‌آفرینی محققان، پژوهشگران، اساتید و معلمان برای آشنایی و آگاهی نسل نوجوان و جوان نسبت به اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی را یادآور شد و بر نگاه کلان و درازمدت در این زمینه تأکید کرد.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، عقد تفاهم‎نامه‎های دوستی و یا خواهرخواندگی با شهرهای دارای اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی را یکی از رویکردهای جدی در زمینه توسعه روابط سازنده و ارتقای جایگاه کاشان بزرگ در میان سایر شهرهای مهم کشور عنوان کرد.

شایان ذکر است شهرهای دوست شهرهایی هستند که در موضوعات خاص به انتقال تجارب دوسویه با یکدیگر با رویکرد ارتقای زمینه‌های مورد همکاری می‌پردازند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات