در حوزه آب شفاف گویی داشته باشیم

در حوزه آب شفاف گویی داشته باشیم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه دردیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی که به همراه معاونان و رییس صنفی کشاورزان در این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: مشکلات، نارسایی ها و انتقال آب باید درر استای هم افزایی و همکاری با کشاورزان در چارچوب قانون صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، علی رستمی افزود: ضروری است در طرح های اجرایی در حوزه آب سرنوشت، منافع انسانی، معیشتی و رفاهی کشاورزان مد نظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در این برهه از زمان به دنبال ایجاد چالش هایی در حوزه آب نیستیم و خواهان اجرای طرح های عام المنفعه برای عموم جامعه می باشیم.

رستمی با اشاره به آمار سهم صنعت از آب استحصال شده در این شهرستان خاطر نشان کرد: سهم آب در صنعت این شهرستان بسیار ناچیز است. 9هزار میلیارد تومان کارخانه فولاد این شهرستان را در 3 فاز توسط سرمایه گذار فعال کرده ایم اما آب مورد نیاز این کارخانه را از طریق تصفیه خانه فاضلاب شهری تامین می کنیم و در بحث تامین آب صنایع خرد با مشکلات ویژه ای روبرو هستیم و انتظار داریم در این زمینه شرکت آب منطقه ای استان همکاری کند.

وی با اشاره به این که با 7 یا 8 لیتر آب می توانیم صنایع خرد در این شهرستان را تقویت کنیم گفت: ناراضی کردن تولید و صنعت کار بزرگی در شهرستان نیست معتقدم اگر در حد لازم و ضروری آب مورد نیاز صنایع خرد را با صدور مجوز های لازم برای حفر چاه و کنترل برداشت آب این صنایع را تامین کنیم در جهت اشتغال زایی و رفع موانع موجود اقدام بسیار خوبی انجام داده ایم.

فرماندار شهرستان تربت حیدریه اظهار داشت: 92 درصد آب مورد نیاز صنایع در این شهرستان را تامین کرده ایم و حتی به فولاد این شهرستان یک لیتر آب هم نمی دهیم و معتقدیم اگر صنعت فولاد آب نیاز دارد می تواند از مازاد بخش کشاورزی خریداری کند.

در ادامه این نشست صمیمی "محمد علایی"، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی به همراه معاون و مدیران و "رضا زاده" نماینده صنفی کشاورزان گزارشی از عملکرد و راهبردهای ضروری برای حفظ منابع آبی ارائه کرد.

وی گفت: به هیچ عنوان قصد ضربه زدن به زندگی معیشتی شهروندان و کشاورزان را در طرح سازگاری با کم آبی را دنبال نکرده ایم بلکه ساماندهی و بهینه سازی مصرف آب و ایجاد بستر مناسب برای حفظ منابع ابی در این طرح ها دیده شده است که امیدواریم هر چه سریعتر این طرح که به تصویب هیات وزیران رسیده است توسط رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به فرمانداران شهرستان ابلاغ شود

علایی با اشاره به این که کاری که رضایت خدا را در بر داشته باشد باید انجام دهیم گفت: تصمیم گیری ،هم افزایی و استفاده از تجربیات کشاورزان در اجرای صحیح طرح سازگاری با کم آبی از ضروریات عملیاتی شدن این طرح است.

وی همچنین افزود: باید مراقب باشیم که دشمن از مسئله بحران آب یک مسئله سیاسی نسازد چرا که معتقدیم قدرت اجتماعی اشتعال آب از قدرت اشتعال بنزین در جامعه بیشتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در این جلسه از آمادگی شرکت آب منطقه ای برای واگذاری سد نصر به بخش خصوصی خبر داد و گفت: سرمایه گذار اگر تمایل به مشارکت در این زمینه دارد می توانیم این سد را جهت قایقرانی، ماهی گیری، احداث مهمانسرا و هتل واگذار کنیم و شرکت آب فقط بخش نظارتی  در این زمینه داشته باشد.

در پایان این نشست به رسم یادبود هدیه ای از سوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تقدیم فرماندار این شهرستان شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات