اجرای 14 طرح آبی استان کرمان در قالب پویش "#هرهفته_الف_ب_ایران"

اجرای 14 طرح آبی استان کرمان در قالب پویش "#هرهفته_الف_ب_ایران"

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی رشیدی" با اشاره به اجرای 14 طرح در استان کرمان خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار سد در حال بهره‌برداری و دو سد قدرونی و شهیدان امیرتیموری در حال اجراست.
وی در خصوص طرح ساماندهی رودخانه‌ها، انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های دارای پروانه گفت: بیش از 12 هزار کیلومتر رودخانه در سطح استان وجود دارد که حدود 120 کیلومتر از آنها لایروبی شده و در 23 شهرستان استان همچنان در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی، بر انسداد چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های دارای پروانه در سطح استان تأکید کرد.
رشیدی همچنین با اشاره به اجرای سامانه آبرسانی از سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) به کرمان، 77 کیلومتر خط انتقال، تصفیه‌خانه آب کرمان، 38 کیلومتر تونل و طرح آبرسانی از سد نساء به شهرهای بم و بروات افزود: این طرح‌ها در صورت تأمین اعتبار لازم در سال 99 به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی با بیان اینکه سدهای در حال بهره‌برداری در حال حاضر حدود 300 میلیون مترمکعب ظرفیت دارند، خاطرنشان کرد: تمامی طرح‌های در حال اجرا از شتاب و پیشرفت مناسبی برخوردار هستند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات