آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت از محل تبصره 3 با مشارکت شهرداری و شورای شهر

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت از محل تبصره 3 با مشارکت شهرداری و شورای شهر


آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت از محل تبصره 3 با مشارکت شهرداری و شورای شهر

آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت از محل تبصره 3 با مشارکت شهرداری و شورای شهر

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر رشت و همچنین سازمانهای مردم نهاد، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره 3 آغاز شد.

در این مراسم سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از حضور مدیران و مسئولان استانی در سخنانی بیان داشت: در حال حاضر 99.93 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و 69.9 درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند و تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به 99.97 % و جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید .


سید محسن حسینی با تأکید بر اجرای ۸ طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها خواهد شد.

وی افزود: در اجرای طرحهای فاضلاب نیز تلاش داریم با جمع آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست کمک نمائیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در تصویب تبصره ۳ خاطرنشان کرد: از محل این مصوبه ۳ پروژه معرفی و تا دهه فجر افتتاح خواهد شد که خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت مهم ترین آنها بوده است .

سید محسن حسینی با اشاره به لوله گذاری 5.6 کیلومتری در پروژه فوق تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۳۶۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت می شود و همچنین علاوه بر احداث ایستگاههای پمپاژ و خط انتقال تحت فشار، ۱۲۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت ، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب خواهد شد، گفت: این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیاء آن نیز کمک خواهد نمود و احداث و راه اندازی تصفیه خانه های دیگری نیز در برنامه های کاری این شرکت وجود دارد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه پویش # هر هفته _ الف _ ب _ ایران در وزارت نیرو تأکید داشت: 227 پروژه به ارزش سرمایه گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان با هدف توسعه در کشور و ارتقاء خدمات در حال اجراست که امیدواریم پروژه های آب و فاضلاب گیلان نیز در قالب این پویش قرار گیرند.

سپس ارسلان زارع در مراسم عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب شهر رشت با قدردانی از تمامی مسئولان و مجریان این پروژه اذعان داشت: همه از وضعیت اقتصادی و شرایط موجود کشور که در حالت جنگ اقتصادی به سر می بریم مطلع هستید. این شرایط به سبب بداخلاقی استکبار از قبل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز و پس از انتخاب ترامپ شدت گرفت .

استاندار گیلان بیان داشت: در این دو دوره دولت تدبیر و امید توانست شرایط اقتصادی نابسامان به ارث رسیده را ساماندهی کند و تورم ۴۶ درصدی را تک رقمی نماید اما بدیهی است به طبع تشدید تهدیدهای ظالمانه و کاهش درآمدهای عمومی دولت انجام کارهای عمرانی همواره با چالش همراه بوده است .

وی با تاکید بر همراهی مداوم مردم با دولت خاطر نشان کرد: در شرایط اخیر نیز مردم نقشی موثرتر خواهند داشت. در انجام چنین پروژه هایی همیشه مشارکت مردم را داشته ایم .

ارسلان زارع گفت: این پروژه به دلیل حفظ محیط زیست و ساماندهی رودخانه ها که از مهم ترین مطالبات مردم بوده است از اهمیت زیادی برخوردار است .

استاندار گیلان گفت: اجرای این طرح در فاز اول ۱۵۵ میلیارد ریال بودجه و هزینه نیاز دارد که ۵۰ درصد آن تحقق یافته است .

او یادآور شد: با توجه به وضعیت رودخانه های گوهر رود و زرجوب ساماندهی آنها که از جمله دغدغه های مردم و مسئولین بوده است این کار با هدف حفظ محیط زیست و فراهم سازی فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری به دلیل وجود مواهب خدادادی، 6.5 کیلومتر فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری خواهد شد .

وی با تاکید بر ابلاغ ده میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب یادآور شد: در حال حاضر روزانه
۱۲۵۰۰ مترمکعب فاضلاب جمع آوری می شود و ممکن است در تابستان این ظرفیت به سختی انجام شود لذا امید است با حمایت دکتر نوبخت در تخصیص بودجه در راستای ساماندهی پسماند و احداث تصفیه خانه شیرابه و برگشت آب به رودخانه ها این مشکل مرتفع گردد .

قهر کردن رودخانه های زرجوب و گوهر رود با مردم رشت

اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت دیگر سخنران این مراسم با اشاره به قهری رودخانه ها با مردم شهر رشت بیان داشت: در گذشته مردم درب منازل خود را به سمت رودخانه ها باز می کردند، اما امروزه رودخانه ها تبدیل به انباشت زباله های شهری شده است .

رئیس شورای شهر رشت اذعان داشت: ما امروز آمدیم بگوئیم که با زرجوب و گوهر رود آشتی خواهیم کرد و ماهی ها را دوباره به این رودخانه ها باز خواهیم گرداند.

وی افزود: این پروژه با 6.5 کیلومتر لوله گذاری شروع شد و از استاندار و نمایندگان و دکتر نوبخت که آرزوی احیای رودخانه ها را دارند درخواست داریم با همراهی خود رودخانه ها را از وضعیت کنونی نجات دهند.

وی با اشاره به ارتباط مطلوب شرکت آب و فاضلاب و شهرداری و شورا تصریح کرد : پیش بینی ما این است که تا پایان سال به میزان ۳۵ درصد از ورود فاضلاب به داخل رودخانه ها جلو گیری شود .

سپس ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز با قدردانی از استاندار در پیگیری مسائل شهری بیان داشت: امید است با تامین اعتبارات انجام گرفته و انجام و اجرای چندین پروژه ناب، امید مردم به توسعه شهری بیشتر شود .

وی با تاکید بر تخصیص اعتبارات مطلوب از سوی برنامه و بودجه کشور اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت مشکل زیست محیطی و رودخانه های شهر حل خواهد شد .

ایجاد اقتصاد بدون متکی به نفت در آینده نزدیک

در ادامه غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش مدیران استان و شهری خاطرنشان کرد : دولت با همه فشارهای ناجوانمردانه در تحریم، بودجه سال ۹۹ را به موقع به مجلس ارائه کرد .


او گفت: با توجه به نشست با وزیر نفت و گزارش وی که در مجموع غرور آفرین بود ما با مقاومت و صبوری مردم می توانیم یک اقتصاد بدون متکی به نفت را در آینده نزدیک ایجاد کنیم.

احیای رودخانه ها یک درخواست به حق مردم رشت و گیلان است

حسنی دیگر نماینده مردم رشت در افتتاح این پروژه بیان داشت: این پروژه که خارج از اعتبارات دولتی است یک کار بسیار بزرگی است و میتوان با همکاری دستگاههای ذیربط به کارها و افتخارات بزرگی دست یافت.

وی افزود: ما در سیستم آب و فاضلاب به خصوص آب شرب روستایی مشکلات بزرگی داریم اما با تلاش مدیران آب شهری و روستایی آبرسانی مناسب به روستاهای شهر رشت در اولویت خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات