دانشجویان بین‌الملل پیام‌آور «صلح و دوستی» میان ملت‌های دنیا هستند

دانشجویان بین‌الملل پیام‌آور «صلح و دوستی» میان ملت‌های دنیا هستند

دانشجویان بین‌الملل پیام‌آور «صلح و دوستی» میان ملت‌های دنیا هستند

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: دانشجویان بین‌الملل پیام‌آور «صلح و دوستی» میان ملت‌های دنیا هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدمصحفی در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگ ملل که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به تحصیل دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه فردوسی مشهد، گفت: در روزگاری که رسانه‌های جهانی زیر سایه سیاست ممکن است از بسیاری واقعیت‌ها در مورد ایران بگذرند و چهره واقعی کشورمان را به نمایش نگذارند، دانشجویان غیرایرانی می‌توانند به عنوان سفیران ما پس از بازگشت به کشورشان، تصویر واقعی جامعه ایرانی را به جهانیان نشان دهند.
وی با تاکید بر اینکه دانشجویان بین‌الملل پیام‌آور صلح و دوستی میان ملت‌ها در جهان هستند، ادامه داد: همچنین مردم ما در طول تحصیل دانشجویان خارجی با فرهنگ‌شان آشنا شده و این دانشجویان نیز با فرهنگ و آداب‌ و رسوم ما آشنا خواهند شد و این مسئله اثرات ویژه ای برای شهر ما خواهد داشت.
سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه فردوسی، گفت: همه ما در شهر مشهد از برکات وجود دانشگاه فردوسی مشهد برخوردار هستیم، اما واقعیت این است گاهی بسیاری از چیز‌ها به چشم ما نمی‌آید اما برگزاری جشن هفتادسالگی این دانشگاه، اهمیت و جایگاه آن را در مشهد به ما یادآوری کرد.
مصحفی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی دین بزرگی بر گردن همه ما در شهر مشهد دارد و جشن هفتادسالگی این دانشگاه فرصتی برای قدرشناسی از آن است، افزود: شهر مشهد در مقایسه با هفتاد سال گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده است که بخش قابل توجهی از این پیشرفت‌ها را مرهون دانشگاه فردوسی و اساتید آن است.
وی تاکید کرد: ارتباط شهرداری مشهد با این جشن کاملا روشن است. مدیریت شهری امیدوار است که تمام اجزای شهر بتواند یگانه، برجسته و پیشرفته شود. زیرا زمانی‌که اعضای شهر بتوانند به جایگاه مطلوبی دست یابند، شهر آن‌ها در رقابت با سایر شهرهای دیگر می‌تواند سرآمد باشد.
سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: اگر دانشگاه فردوسی مشهد در طول هفتاد ساله گذشته پیشرفت کرده و جایگاه بین‌المللی دست یافته است، نشان‌دهنده این است که دانشگاه مراحل تکامل را به خوبی پشت سر گذاشته و وارد مرحله‌‌ی جدیدی از زندگی خود شده است و ما به‌عنوان شهروندان این شهر باید به آن، افتخار کنیم.
مصحفی عنوان کرد: مسلما مدیریت شهری مشهد از اینکه دانشگاه فردوسی جزو سرآمدان ایران و دنیا باشد، بهره خود را خواهد برد.
در پایان این مراسم از دانشجویان بین‌االملل برتر دانشگاه فردوسی در سه بخش علمی، ورزشی و فرهنگی با حضور سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و مسئولان دانشگاهی تقدیر به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات