تحقیقات بنیادین و کاربردی، هسته زایش و روش علم و  ...

تحقیقات بنیادین و کاربردی، هسته زایش و روش علم و ...

تحقیقات بنیادین و کاربردی، هسته زایش و روش علم و دانش/ مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد آماده همکاری با نخبگان و متخصصان شهری است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری با بیان اینکه پژوهش و فناوری مقوله بسیار مهمی در جامعه کنونی ماست، اظهارکرد: تحقیقات بنیادی و کاربردی، هسته زایش و رویش علم و دانش و تخصص را در جامعه ما تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، گفت: امروز شاهد بودیم در غرفه‌های مختلف، محققان و دانشجویان ما و فعالان تحقیق و توسعه و شرکت‌ها و سازمان‌های بخش‌ خصوصی مشغول فعالیت هستند، دستاوردهای خیلی چشمگیری به نمایش گذاشته‌اند.

موحدی‌زاده در ادامه با دعوت از دانشجویان برای بازدید از نمایشگاه پژوهش و فناوری، افزود: حضور در این نمایشگاه فرصتی مناسب برای تبادل‌نظر پیرامون نوآوری‌ها، خلاقیت‎ها و اقداماتی است که می‌تواند گره از کار جامعه، سازمان‌ها، مدارس و دانشگاه‌های ما باز کند زیرا تحقیق و توسعه همیشه کمک‌حال صنعت و خدمات و رشد انها بوده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری گام‌های تاثیرگذاری در حوزه فناوری و پژوهش برداشته است، خاطرنشان کرد: مرکزی نوآوری‌ شهری، شهر هوشمند و حرکت به سمت شهرداری الکترونیک از جمله اقداماتی بوده که شهرداری مشهد براساس تاکیدات شورای پنجم انجام داده است؛ ابتکارات خوبی نیز در قالب اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که میتواند خدمات شهر را مکانیزه کند و شهروندان خیلی راحت و باهزینه کمتر و سرعت بیشتر خدمات خود را از شهرداری دریافت نمایند.

موحدی‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد اشاره کرد و گفت: جمع کثیری از نخبگان جامعه و محققان دانشگاهی در این مرکز گردهم آمده‌اند و در قالب کارگروه‌های تخصصی جلسات مختلفی برای شناسایی راه‌حل‌ها و راهکارهای که می‌تواند به مسائل شهری کمک کند، فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اگر محققان دستاورد و یافته جدیدی در حوزه مدیریت شهری دارند، به مرکز پژوهش‌های شورا ارائه دهند تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات شهر را پاسخ دهیم و درصدد حل و فصل آنها برآییم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات