بیش از 20 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب

بیش از 20 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی از پوشش بیش از 20 هزار نفر از دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدائی آذربایجان غربی در جریان برگزاری یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" در این استان خبر داد.

رضا خسروی در جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" در سالن آمفی تئاتر دبستان نیلوفر ارومیه اظهار کرد: در آذربایجان‌غربی برای اجرای یازدهمین جشنواره به صورت درون مدرسه‌ای و همچنین مراسم‌های تجمیعی داخل سالن برنامه‌ریزی شده‌است.

وی افزود: با اجرای مراسم‌های درون مدرسه‌ای و همچنین جشنواره‌های تجمیعی در قالب ۸ برنامه برای ۷ شهر در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، خوی، ماکو، چایپاره، مهاباد و بوکان در مجموع ۲۴ هزار و ۳۷۰ دانش‌آموز تحت‌پوشش یازدهمین جشنواره نخستین واژه "آب" قرار ‌می‌گیرند.

خسروی با اشاره به قالب فرهنگی_آموزشی برنامه های جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر سخنرانی های موضوعی با زبان کودکانه سعی می‌شود با استند اپ کمدی، نمایش عروسکی و سرودهای شاد کودکانه و همچنین مسابقه حضوری به موضوعات مدیریت مصرف آب و کم‌آبی پرداخته شود.

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: در جشنواره یازدهم، اهمیت حذف قبوض کاغذی در راستای کاهش بار آلودگی‌های ناشی از ترافیک، ارتقا ارائه خدمات به مشترکین، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ به منظور جلوگیری از قطع درختان نیز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود تا به خانواده‌هایشان انتقال دهند.

وی ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب را از دیگر موضوعات مورد تاکید در جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" عنوان کرد و گفت: در همین راستا با حضور کارشناسان مفاهیم "فاضلاب"، "آب خاکستری" و" پساب" و فرق بین این کلمات با زبان کودکانه برای دانش‌آموزان تشریح می‌شود‌.

خسروی برگزاری سومین دوره مسابقه نقاشی "آب=زندگی"، کارگاه هم‌اندیشی با اولیاء دانش‌آموزان مقطع ابتدائی، کارگاه آموزشی مدیریت آب ویژه آموزگاران، نواختن زنگ آب و برگزاری جشن آب، آموزش دانش‌آموزان اول ابتدایی به صورت چهره به چهره در کلاس درس و یا به صورت گروهی را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در قالب یازدهمین دوره جشنواره فراگیری نخستین واژه"آب" در استان اجرا می‌شود.

سرپرست دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در دهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب" که سال گذشته به صورت سراسری در کشور برگزار شد ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، ۲۰ هزار نفر از اولیاء دانش‌آموزان و ۲۱ هزار نفر از معلمان آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت مصرف آب را فراگرفتند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در یازدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه "آب"در سطح کشور ،  ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، ۲۰ هزار نفر از اولیاء دانش‌آموزان و ۲۰ هزار نفر از معلمان تحت آموزش‌های مرتبط قرار گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات