شهروندان، مهمترین ضلع توسعه شهر هستند/ دفاتر  ...

شهروندان، مهمترین ضلع توسعه شهر هستند/ دفاتر ...

شهروندان، مهم ترین ضلع توسعه شهر به شمار می آیند/ دفاتر تسهیل گری در کنار مردم خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، شهناز رمارم در «همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی» که به همت سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد در بوستان بهار برگزار شد، اظهارکرد: این ضلع مهم اگر در کنار مسئولان قرار گیرد، با همکاری و هم افزایی موجود شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.

وی با بیان این که شهر به عنوان یک موجود زنده، رشد کرده و پیر می شود، متذکرشد: محلات پیر امروز به عنوان محلات فرسوده و کم برخوردار شناخته می شوند و اگر بخواهیم محله مان دوباره زنده و جوان شود، باید خودمان آستین بالا بزنیم.

رمارم با اشاره به فعالیت دفاتر تسهیل گری برای بازآفرینی فضاهای شهری تصریح کرد: شهروندان محلات پیر شهر می توانند با مراجعه به دفتر تسهیل گری محله خود، از ظرفیت های موجود برای پویایی و سرزندگی محیط زندگی شان استفاده کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال اهالی طرق به همت دفتر تسهیل گری محله خود توانستند زمینی را برای ایجاد کتابخانه و قرائتخانه از آستان قدس رضوی دریافت کنند و با کمک شهرداری مشهد و خیران، این مجموعه را برای هم محله ای های خود بسازند.

رمارم متذکرشد: همچنین با مصوبه جدید شورا، شهرداری مشهد تسهیلات بسیار خوبی را در حد رقم صفر به ساخت و سازهایی که در محلات فرسوده شهر زیر نظر دفتر تسهیل گری انجام می شود، ارائه می کند.

وی افزود: همچنین شهروندان این محلات اگر از ابتدا با دفاتر تسهیل گری همکاری کنند، مجموعه شهرداری مشهد نه در مقابلشان بلکه در کنارشان خواهد بود و دیگر شاهد پلمب ملک توسط پلیس ساختمان، صدور احکام کمیسیون ماده 100 و آسیب های ناشی از آن نخواهیم بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که مشارکت اجتماعی یک بازی و رفتار برد-برد بوده و زمینه همکاری همه طرفین را ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: همکاری شهروندان با دفاتر تسهیل گری باعث افزایش سرانه های شهری در حوزه مختلف و در نتیجه بهبود شرایط زندگی برای شهروندان و افزایش امنیت خواهد شد.

رمارم همچنین با اشاره به برگزاری «همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی» برای شهروندان محلات بهمن، بلال، دروی، طبرسی شمالی و عباس آباد ادامه داد: شهردار منطقه گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در این محدوده ها ارائه کرد اما حجم کارهای صورت گرفته از سوی مدیریت شهری بسیار فراتر از این هاست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات