طرح محیط زیست را به مدرسه ببریم  در سنندج آغاز شد

طرح محیط زیست را به مدرسه ببریم در سنندج آغاز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، مدیر کل حفاظت محیط زیست  با اعلام این خبر گفت:  امروزه با توجه به چالش های فراوانی که طبیعت و محیط زیست و به تبع آن، زندگی و سلامت انسان ها و سایر جانداران را به مخاطره انداخته است، فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست با استفاده از مولفه های  متنوع وکارآمد اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزشی در میان اقشار مختلف جامعه و به ویژه دانش آموزان، می تواند در بهبودکیفیت زندگی موجودات زنده موثر بوده  و حفظ محیط زیست را در پی داشته باشد.

فریبا رضائی با اشاره به نقش اخلاق زیست محیطی آحاد جامعه افزود: وجود اخلاق زیست محیطی در جامعه، علاوه بر ایجاد شادابی و نشاط و روحیه مسئولیت پذیری و مشارکت  فعال در حفظ محیط زیست، راهکاری موثر در اشاعه و ارتقاء رفتارهای مسالمت جویانه و سازگار با طبیعت و محیط زیست است.

وی با اشاره به نقش انکارناپذیر آموزش در نهادینه کردن فرهنگ داشتن اخلاق زیست محیطی جامعه تصریح کرد: آموزش و پرورش با پتانسیل عظیمی از  دانش آموزان، نقشی بی بدیل و فراگیر در فرهنگ سازی محیط زیستی دارد و طراحی، برنامه ریزی و اجرای مستمر برنامه های متنوع و هدفمند آموزشی در سطح مدارس، می تواند به توسعه تربیت افرادی دوست دار و حافظ محیط زیست منجر شود.

رضائی با اشاره به عضویت ایران  در  معاهدات و کنوانسیون های  بین المللی محیط زیستی اضافه کرد:  این امر نشان دهنده توجه و جدیت و تلاش سردمداران کشور در خصوص محیط زیست و ضرورت دستیابی به توسعه پایدار است  و بنا براین ایران در زمره فعالین شورای زیست محیطی و حافظ منابع پایه می باشد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست کردستان در خاتمه سخنان خود از حمایتهای معنوی و مادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان ، اداره کل آموزش و پرورش استان و نیز بانک قرض الحسنه مهر ایران تقدیر و اقدامات محیط زیستی آنها را ارج نهاد .

در ادامه آقای نبی احسنی رئیس اداره آموزش و پژوهش محیط زیست کردستان با ارائه پاور پوینتی، اهمیت و ارزش محیط زیست را در ادامه بقاء و زندگی تمامی زیستمندان ( چه نسل کنونی و چه آیندگان ) برای دانش آموزان تشریح کرد.

سپس آقای اسعدی مدیر عامل بانک مهر ایران در کردستان، به عنوان اسپانسر " پویش نه به پلاستیک " ، در سخنانی نحوه همکاری با اداره کل محیط زیست استان و برنامه های زیست محیطی در دست اقدام بانک مذکور را بیان کرد.

این برنامه آموزشی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست، مدیر کل امور اقتصادی و دارائی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرعامل بانک  قرض الحسنه مهر ایران کردستان، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، ، روسا و کارشناسان ادارات آموزش و پژوهش و روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات