چشم انداز نوین با ورود مهندسان جوان به مباحث علمی و تحقیقاتی روز دنیا

چشم انداز نوین با ورود مهندسان جوان به مباحث علمی و تحقیقاتی روز دنیا


چشم انداز نوین با ورود مهندسان جوان به مباحث علمی و تحقیقاتی روز دنیا

با برنامه ریزی گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و اداره کل نگهداری و تعمیرات شهرداری مشهد "همایش نگاهی نو به سازه‌های بتنی با رویکرد دوام و پایایی" با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران و مسئولین شهرداری و بیش از ۴۰۰ نفر از مهندسین عمران در محل تالار شهر مشهد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان در ابتدای مراسم دکتر مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل‌ و نقل شورای اسلامی شهر، اظهار امیدواری کرد تا مباحث تخصصی مطرح شده در این همایش راهگشای مهندسین در راستای ساخت سازه‌هایی مدرن و با دوام باشد و منافع آن شامل حال شهر و شهروندان گردد.
در ادامه اولین سخنرانی تخصصی همایش با عنوان "پیشرفت در طراحی بر اساس دوام سازه‌های بتنی" توسط پروفسور علی اکبر رمضانیانپور عضو کمیته تدوین آیین نامه‌های انجمن بتن اروپا (FIB) و عضو کمیته تدوین مقررات ملی ساختمان کشور ارائه شد.
مهندس جواد مروتی رئیس گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی مطالب خود تحت عنوان "آشنایی با عوامل کاهش عمر سازه‌های بتنی" را ارائه داد.
مهندس محمدحسین شرکاء رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این همایش گفت: در بحث انتخاب روش و متریال ساخت باید سه پارامتر مشخصات فنی، جنبه‌های اقتصادی و دسترسی منابع را در نظر گرفت و بر این اساس به شرط رعایت الزامات فنی در هنگام اجرا، بتن، مناسب‌ترین گزینه برای ساخت سازه‌های بادوام و اقتصادی است.
وی ضمن توصیه به مهندسان جوان جهت ورود به مباحث علمی و تحقیقاتی اظهار اطمینان کرد که برگزاری همایش‌های علمی و تخصصی در این سطح، در بالابردن آگاهی و دانش فنی مهندسین تاثیرگذار بوده و راهگشای جامعه مهندسی برای ترسیم چشم اندازی نوین خواهد بود.
آخرین سخنرانی تخصصی همایش هم با عنوان "نگرشی متفاوت در بتن‌‌های سازه‌ای (از زمان طراحی تا پایان بهره‌برداری) " توسط دکتر همایون ابریشمی استاد دانشگاه‌های تورنتو و رایرسون کانادا ارائه شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات