بهسازی بلوار نماز با 6.5 میلیارد ریال اعتبار

بهسازی بلوار نماز با 6.5 میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه یک در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های پانزدهمین هفته چلچراغ توسعه که در فرهنگسرای مهر برگزار شد،با تأکید بر اهمیت کارکرد معابر در منطقه یک گفت: بسیاری اوقات به دلیل وجود ضوابط میراث فرهنگی امکان تعریض یا بازگشایی معبر جدیدی در منطقه یک وجود ندارد بنابراین اصلاح و بهسازی معابر موجود از اهمیت ویژه‌ای برای بافت تاریخی برخوردار است.

محمدحسین واحدیان، نگاه ویژه مدیریت شهری به معابر منتهی به ابنیه تاریخی و گردشگری را یادآور شد و تأکید کرد: بر این اساس تلاش می‌شود در زمینه بهسازی حتی مصالح متناسب با بافت تاریخی استفاده شود.

وی، در خصوص مسیر بهسازی شده بلوار نماز(حدفاصل چهارراه امیریه تا چهارراه آیت‌الله طالقانی) به عنوان یکی از پروژه‌های پانزدهمین هفته چلچراغ توسعه گفت: به دلیل تردد بسیار زیاد در بلوار نماز، میدان دروازه دولت و میدان 15 خرداد که آن هم از وجود مراکز خدماتی و اداری متعدد ناشی می‌شود، این مسیر از اهمیت ویژه‌ای در زمینه روان‌سازی ترافیک شهر برخوردار است.

مدیر منطقه یک شهرداری کاشان با اشاره به درخواست معتمدین و سرمایه‌های اجتماعی برای بهسازی این مسیر بیان کرد: با توجه به فرونشست‌های متعدد، زیرسازی اصولی و اساسی این محدوده در دستور کار قرار گرفت که با 4 هزار متر مکعب خاک‌برداری و مخلوط ریزی فرآیند آغاز شد.

واحدیان با اشاره به عدم شیب بندی مناسب فرعی‌های منتهی به بلوار عنوان کرد: این اتفاق موجب می‌شد در صورت نزولات آسمانی، آب‌های سطحی به فرعی‌های مجاور منحرف شده و مشکلاتی را برای شهروندان به همراه آورد.

وی افزود: بر این اساس بهسازی محور و اصلاح شیب با ایجاد کانال‌های دفع آب‌های سطحی به صورت همزمان انجام شد. به گفته وی، بهسازی مسیر بلوار نماز شامل 6 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت و همچنین جدول‌گذاری، بهسازی فضای سبز و... 6.5 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات