بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت

بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت
بررسی طرح‌ها و لوایح در یکصد و نوزدهمین جلسه شورای شهر رشت
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر رشت، در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورا پروژه آمارگیری و آزمون سواد قرآنی در استان گیلان که با نظر موافق کمیسیون‌های برنامه، بودجه و فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت همراه بود، در صحن علنی شورا مطرح شد.

فاطمه شیرزاد عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر رشت با تشکر از ریاست شورا جهت برنامه‌ریزی در راستای کاهش آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود، گفت: امیدواریم این اقدام مقدمه‌ای برای متوقف کردن همه‌ی آلودگی‌های زرجوب و گوهررود باشد.

وی در خصوص لایحه کمک به پروژه آزمون و آمارگیری سواد قرآنی در استان گیلان، گفت: در کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و همچین فرهنگی و اجتماعی با حضور آقای حق‌بین مدیرمالی و ذی‌حساب شهرداری بررسی‌هایی انجام شد. مبلغی به میزان 25 میلیون تومان از بودجه استانی برای شهرداری در همین موضوع در نظر گرفته‌شده بود.

شیرزاد ادامه داد: این بودجه 25 میلیون تومانی در این موضوع هزینه نشد و در دیوارگذاری حاشیه رودخانه در مسیر پیربازار مورد استفاده قرار گرفت که امیدواریم شهرداری مبالغ چنین پروژه‌هایی را که با اعتبارات خاص و مشخص در نظر گرفته می‌شوند را در جایی دیگر مصرف ننماید.

امیرحسین علوی همچنین گفت: بنده معتقد هستم که لایحه به‌خوبی تنظیم‌نشده است.

وی افزود: شما به‌عنوان رئیس شورا باید حافظ اعضای شورا، تذکرات آن‌ها و... باشید. ما قبلاً تذکر می‌دهیم اما با یک لبخند رد می‌شوند.

فاطمه شیرزاد نیز در این خصوص گفت: ماده 16 و 17 را نیز نمی‌توانیم بررسی کنیم؛ زیرا فرمانداری آن را رد می‌کند. لایحه پروژه آمارگیری و آزمون سواد قرآنی در استان گیلان با 9 رأی تصویب شد.

لایحه جابجایی دکه‌های مطبوعاتی به علت قرار گرفتن در مکان نامناسب، برق فشارقوی، پیاده راه با عرض کم و شکایت اهالی محل در صحن شورا مطرح شد.

بهراد ذاکری در مخالفت با این طرح گفت: در خصوص جابجایی دکه‌ها، یک دکه در بلوار آذر اندامی زیر فشارقوی بوده که ما مشکلی برای انتقال آن نداریم اما دکه‌ای از ژاندارمری به صیقلان قرار است منتقل شود که اصلاً توجیهی ندارد.
لایحه پرداخت غرامت به وراث مالکین یک پلاک ثبتی در صحن علنی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

در این رابطه احمد رمضانپور گفت: یکی از معضلاتی که شهرداری این موضوع است که یک نفر ملکی دارد و یا در تعرض خیابان است یا فضای سبز است یا آموزشی است و... شاید اگر خلاف نگویم از زمانی که طرح جامع در این شهر شکل گرفت برای بعضی این موضوع ادامه داد.

وی ادامه داد: این درد بی‌درمانی است که شهرداری پول ندارد و طرح‌های مصوب دارد که پول ندارد. برای مثال فردی به بنده مراجعه کرده است که 18 سال است نه می‌تواند ملک خود را بفروشد و نه می‌تواند ساخت‌وساز کند و همچنان بلاتکلیف مانده است. اگر شهرداری و منطقه طرحی دارد اگر فقط همین سه دانگ باقی‌مانده است از 1.5 دانگ خریداری شود و پروژه مورد نیاز در همان مکان ایجاد شود. اگر برای 1.5 دانگ باقی‌مانده فرد راضی نباشد می‌توان با ارائه طرحی کارشناسی لازم برای تعیین ارزش ملک انجام‌شده و مبلغ به‌حساب دادگستری ریخته شود تا کار طبق روال صحیح انجام شود.

امیرحسین علوی نیز پیشنهاد داد: 1.5 دانگ باقی‌مانده یا از طریق توافق مالکین انجام شود و یا اینکه ملکی در مسکن مهر به مالک داده شود که تعیین ارزش املاک از سوی کارشناس رسمی دادگستری انجام شود؛ که این لایحه با موافقت اعضای شورا تصویب شد.

بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت با ارائه طرحی در خصوص شفافیت آرای کمیسیون ماده 100، گفت: در بحث کمیسیون ماده صد مراجعات بسیاری وجود دارد و با توجه به قانونی که در کمیسیون ماده 100 در تفاوت آرا وجود دارد پیشنهاد بنده بر این است که متن آرا به‌صورت شفاف و بدون ذکر نام فرد متخلف منتشر شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص پخش سریالی توهین‌آمیز نسبت به مردم گیلان، گفت: متأسفانه رسانه ملی به رسانه میلی تبدیل‌شده است و از نظر بنده بخش‌هایی که مشاهده کردم توهین‌آمیز بوده و باید ادامه پخش این سریال متوقف شود؛ زیرا نوع نگاه به قومیت ما، بخصوص در رابطه با سبک زندگی صیادان ما برخلاف واقعیت‌هاست و توهین‌آمیز است و شورا می‌تواند در این خصوص نامه اعتراضی به صداوسیما بزند.

طرح پیشنهادی شفاف‌سازی آرای کمیسیون ماده 100 مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رشت قرار گرفت.

همچنین در این جلسه تملک یک پلاک ثبتی وراثتی نیز اعلام وصول شد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات