صنوبر : سرعت بالای تولید بافت های فرسوده از مشکلاتی است کشور با آن مواجه است

صنوبر : سرعت بالای تولید بافت های فرسوده از مشکلاتی است کشور با آن مواجه است

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز در این همایش که از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و با همکاری نزدیک اداره کل استاندارد استان البرز برگزار شد، علاوه بر روسای دو مجموعه ، مدیر کل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران و کارشناسان استاندارد و مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز حضور داشتند، مهندس علیرضا صنوبر در سخنانی با اشاره به چالش های پیش روی صنعت ساختمان، سرعت فرسودگی ساختمان ها در ایران از جمله البرز را به دلیل عدم رعایت استانداردها و پایین بودن کیفیت مصالح بالاتر از شاخص های جهانی برشمرد.




وی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساختمان مانند محصولات دیگر عمری مشخص دارد که پس از سپری شدن این عمر به یک کالای فرسوده تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: اکنون بالا بودن سرعت تولید بافت های فرسوده از مشکلاتی است که  کشور ما با آن مواجه است .

صنوبر با اشاره به اینکه برخی از ساختمان ها در بدو استفاده فرسوده هستند، بیان داشت:  بهره برداران بخش قابل توجهی از سرمایه زندگی خود را صرف  خرید مسکن می کند، کالایی که از ابتدای کار فرسوده و اشکالات زیادی دارد.

وی گفت: حضور نظارت حداکثری سازمان ملی استاندارد بر کیفیت مصالح مرتبط با ساختمان می تواند کمک بزرگی به تحول در صنعت ساختمان سازی کشور و استان البرز باشد.



رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تاکید کرد که می بایست دستگاه های اجرایی را دعوت کنیم  تا قوانین و الزامات را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه توجه به استاندارد مصالح ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: اکنون از بتن استاندارد استفاده می شود اما تمام این پروسه ها با یک دغدغه جدی کیفیت سیمان کارخانه ها مواجه می شود که آیا سیمان آن کارخانه مشخصات فنی اسمی را ارایه می دهد یا نه.



رییس سازمان نظام مهندسی استان البرز با بیان اینکه علامت استاندارد بر بسیاری از مصالح وجود دارد، عنوان کرد: میزان کیفیت در این مصالح متفاوت است.

وی تاکید کرد: فرض قانون بر این است که مصالح ساختمانی استاندارد است .

مهندس صنوبر در بخش دیگری با اشاره به اینکه بخشی از مصالح ساختمانی همچون مصالح مربوط به  نازک کاری وارداتی هستند، خاطرنشان کرد: در این بخش کنترلی وجود ندارد و استانداردی ندارد و بر خلاف ظاهر زیبایشان باطنی پر مخاطره دارند؛ در این راستا از سازمان استاندارد می خواهیم در حوزه مصالح وارداتی نیز ورود کنند.


درادامه مهندس عبدالهی مدیر طرح و برنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز نیز اهداف و برنامه های سازمان را در مسیر تحقق بهره گیری از مصالح استاندارد برای شرکت کنندگان تشریح کرد




در ادامه این همایش تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز و اداره کل استاندارد استان البرز تبادل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات ایشان پاسخ گفت.



لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز یک انجمن در شهر کرج می باشد

    نظرات