ایجاد پارک‌های محله‌ای و فضاهای دوستدار سالمند در تبریز

ایجاد پارک‌های محله‌ای و فضاهای دوستدار سالمند در تبریز

به گزارش شهریار، محمد حسین اسحقی در جلسه شورای معاونین فنی و عمرانی مناطق شهرداری، اظهار داشت: ایجاد پارک های محله ای و همچنین فضای شهری دوستدار سالمندان مزایایی همچون تعاملات اجتماعی با دوستان و سلامت ورزش فردی را برای این عزیزان به همراه خواهد داشت.

اسحقی توجه همه جانبه در اجرای پروژه ها را از معاونین مناطق خواستار شده و اضافه کرد: ایجاد حساسیت و دقت در اجرای پروژه ها می تواند در افزایش کیفیت بسیار کارساز و موثر بوده و روند اجرای آن را سرعت بخشد.

او افزود: بایستی با تلاش و فعالیت مضاعف روند اجرای پروژه ها را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم و این مهم زمانی تحقق پیدا می کند که  برنامه ریزی دقیق و تصمیم گیری های کار آمد از قبل صورت گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز توجه به پروژه های زیر ساخت شهری و ایمنی را یکی دیگر از محورهای کلیدی برنامه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال آتی عنوان کرد و گفت: پروژه‌هایی که به ایمنی و زیر ساخت‌های شهر ارتباط دارد باید تقویت شود و در بحث ایمنی جای هیچگونه اغماض نداریم و باید پروژه اجرا شود چراکه بحث امنیت مردم مطرح است.

اسحقی: مناطق شهرداری در پیشنهاد بودجه فنی و عمرانی سال ۹۹، بر بخش های مدیریت صنعت آب، نگهداری و ایجاد کانال ها، مدیریت آب خام، حفر چاه ها و نگهداری پل ها توجه ویژه ای داشته باشند تا با اولویت بندی طرحها و اختصاص بهینه اعتبارات از دوباره کاری فعالیت های عمرانی و هدر رفتن منابع پیشگیری شود.

او همچنین در ادامه آسفالت را موضوع بسیار مهمی دانست و با اشاره به فعالیت و برنامه ریزی های اخیری که در خصوص آسفالت ریزی انجام شده تصریح کرد: این تلاش ها تا حدود زیادی مثمر ثمر واقع شده ولی برای حصول نتیجه مطلوبتر باید تلاش و فعالیت خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم کیفیت راه ها را با آسفالت ریزی‌ها و بهسازی‌های مناسب بالا ببریم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خواستار نظارت مستمر بر حسن اجرای کمی و کیفی پروژه‌های عمرانی شد و با مؤثر دانستن نقش  نظارت مستمر و حضور معاونین در پروژه ها افزود: پروژه ها باید با امانت‌داری مسئولانه  اجرا و مورد بهینه‌سازی قرار گیرند و مهندسی ارزش در همه‌ی فعالیت‌های شهرداری تبلور داشته باشد.

او همچنین در جهت حفظ و ارتقاء محیط کار سالم و بدون هیچ گونه حادثه و آلودگی خواستار توجه به  بحث HSE (ایمنی محیط کار) و  ارائه سمینار جهت اجرایی نمودن بحث HSE  در همه ی پروژه ها شد.

اسحقی با اشاره به اینکه در بخش عمرانی پروژه هایی مانند احداث پل ها و پروژه های ابنیه نیاز به صرف هزینه و زمان زیاد دارد افزود: جهت حفظ و نگهداری از این سرمایه ها نگهداری و تعمیرات بخشی از مهندسی ارزش و از وظایف معاونت های عمرانی شهرداری است.

او در ادامه از تصویب کلیات طرح مربوط به تقاطع های غیرهمسطح در ۱۳ نقطه از سطح شهر در جلسه مشترک کمیته فنی عمرانی و کمیته فنی ترافیک شهرداری تبریز خبر داد و افزود: طرح این تقاطع ها در جلسه آتی شورای ترافیک استان (همتا) بررسی و پس از تصویب جهت اجرایی شدن و لحاظ در بودجه سال آتی به مناطق ابلاغ خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در تداوم این جلسه خواستار تعریف پروژه های مثمر ثمر از سوی معاونین عمرانی مناطق شد و گفت: پروژه های تعریف شده باید به نوعی برگشت سرمایه داشته باشند و در این بخش از پروژه های نیمه کاره نیز نباید غافل شد چرا که اجرای این پروژه ها برای شهرداری بسیار حائز اهمیت است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات