برگزاری نشست کمیته حقوقی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرداری کرمان

برگزاری نشست کمیته حقوقی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرداری کرمان

اولین نشست کمیته حقوقی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان، مسئول کمیته حقوقی فرمانداری و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، در این نشست معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کرمان ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جلسه و نیروهای سخت کوش شهرداری کرمان،به بیان توضیحاتی پیرامون فرآیند انتخابات پرداخت و گفت: یکی از کمیته های زیرمجموعه ستاد انتخاباتی،کمیته حقوقی است و نقش آن در برگزاری انتخابات، نقشی حساس و مهم است که این کمیته متشکل از فرمانداری، دستگاه قضا و شهرداری است و کار اصلی این کمیته از زمان تبلیغات انتخاباتی آغاز می شود و به صورت بی وقفه فعالیت خواهد داشت.

سلاجقه با اشاره به اهمیت و ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم،افزود: این امر هماهنگی اعضای کمیته و برنامه ریزی منظم را می‌طلبد و باید در این زمینه به صورت هماهنگ،یکنواخت و منظم و بدون جانبداری عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید اطلاع رسانی به طور کامل صورت گیرد تا ستادهای انتخاباتی بدانند که به چه صورت و در چه فضاهایی می توانند در چارچوب ضوابط و قوانین به تبلیغات بپردازند.

اسماعیل جهانشاهی، مدیر حراست شهرداری کرمان نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات سالم،گفت: بایستی ضوابط و قوانین در تمام مراحل برگزاری انتخابات رعایت شود و مدنظر مسئولان و مجریان برگزاری انتخابات قرار گیرد و در این راستا فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری انتخابات، امری مهم و ضروری است.

مسئول کمیته حقوقی فرمانداری کرمان نیز در این نشست،با اشاره به اینکه تبلیغات مربوط به انتخابات از ساعت 12 شب 24 بهمن ماه آغاز و تا ساعت 8 صبح روز اول اسفندماه، صورت می گیرد،افزود: برنامه ریزی مناسب و کارکرد صحیح و حساب شده و یک شکل و همسان و بدون جانبداری در سطح شهر،نقش بسزایی در پیشگیری از بروز تخلفات مربوط به تبلیغات انتخابات دارد.

درخشان تصریح کرد:هدف، برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور است که باید در راستای تحقق این امر تلاش کنیم.

سید مرتضی حسینی، رییس اداره بازرسی شهرداری کرمان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت رعایت اصول و قوانین در راستای برگزاری انتخابات،افزود:امیدواریم بتوانیم آنچه را که از لحاظ قانونی و شرعی وظیفه ماست،به خوبی انجام دهیم چراکه اگر همه ما وظایف خود را به درستی انجام دهیم،شاهد نتایج خوب و مثبتی نیز خواهیم بود.

گفتنی است در این نشست پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد در کمیته حقوقی با مجوز نماینده فرماندار و نماینده دادستان، شهرداری به عنوان همکار در خصوص برخورد با تخلفات تبلیغاتی در انتخابات عمل نماید و همچنین مقرر شد که شهرداری، فضاهایی جهت انجام تبلیغات کاندیداها فراهم نماید تا تخلفات شهری کمتر صورت گیرد و مستندسازی دقیق و مبسوط در رابطه با تبلیغات محیطی غیر مجاز انتخاباتی و امحاء نمودن آنها با کسب موافقت و اجازه کمیته حقوقی انتخابات فرمانداری انجام شود.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات