استاندارد خروجی تصفیه‌خانه جدید فاضلاب شهر گلبهار تایید شد

استاندارد خروجی تصفیه‌خانه جدید فاضلاب شهر گلبهار تایید شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در بازدید فرماندار، روسای مرکز بهداشت، اداره حفاظت محیط زیست و معاون اداره جهاد کشاورزی چناران از سایت تصفیه‌خانه جدید گلبهار ضمن بررسی مراحل تصفیه فاضلاب و پارامترهای شیمیایی، استاندارد خروجی تصفیه‌خانه توسط مرکز بهداشت چناران مورد تایید قرار گرفت. بازدیدکنندگان همچنین از آبفای خراسان رضوی برای راه‌اندازی سیستم پیشرفته تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر تقدیر کردند.
مدیر امور آب و فاضلاب گلبهار در این بازدید اظهار کرد: تصفيه‌خانه گلبهار با ظرفيت 30 هزار مترمکعب در شبانه‌روز طي دو سال و به روشBOT  (خريد تضميني) و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال براي جمع‌آوري و تصفيه فاضلاب 200 هزار نفر جمعيت آينده شهر گلبهار اجرا شده است.
"مصطفی محمدی" افزود: اين واحد، اولين تصفيه‌خانه ساخته شده با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در شرق کشور محسوب مي‌شود.
وی با بيان اينکه در سال‌هاي گذشته نسبت به اجراي 320 کيلومتر شبکه جمع‌آوري و احداث تصفيه‌خانه فاضلاب به ظرفيت هزار مترمکعب در گلبهار اقدام شده است، افزود: با توجه به پيش‌بيني استقرار 200 هزار نفر جمعيت تا سال 1400 در گلبهار ظرفيت تصفيه‌خانه قبلي جوابگو نبود، بنابراین احداث تصفيه‌خانه جديد در دستور کار قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات