مدیریت مصرف یک ضرورت تام و تمام برای ارتقای تاب‌آوری کشور است/ اهمیت ورود پژوهشگران به عرصه مدیریت مصرف

مدیریت مصرف یک ضرورت تام و تمام برای ارتقای تاب‌آوری کشور است/ اهمیت ورود پژوهشگران به عرصه مدیریت مصرف

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور با بیان این مطلب افزود: اگر پایبند به روش‌های مصرف صحیح منابع نباشیم طبیعتا هر چه در علم و فناوری بخش تولید پیشرفت کنیم باز هم هیچگاه میزان تولید به پای مصرف نخواهد رسید.
وی تاکید کرد: در این میدان وزارت نیرو به عنوان عرضه کننده دو محصول مهم آب و انرژی که دارای بالاترین سطح تماس با همه آحاد جامعه است، وظیفه و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.
اردکانیان خواستار ورود پژوهشگران به عرصه مدیریت مصرف شد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع لازم است پژوهشگران در خصوص ایجاد کشوری تاب‌آورتر، ساخت آینده‌ای مطمئن‌تر برای فرزندان این سرزمین و مصرف مناسب منابع به پژوهش بپردازند.
وی مدیریت مصرف را یک ضرورت تام و تمام دانست و افزود: اگر شیوه‌های مصرف مطلوب نباشند و به این مسئله پرداخته نشود مسلما در وضعیت بهینه نخواهیم بود. هر چه در این عرصه کاراتر باشیم مطمئنا آرامش خیال و امنیت خاطر بیشتری خواهیم داشت.
وزیر نیرو یادآور شد: در تابستان امسال با اندک تغییراتی در زمینه مدیریت مصرف برق توانسته‌ایم شاهد تاثیرات بزرگی در زمینه صادرات، تولید و صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشیم؛ بر همین اساس این روش‌ها توسعه یافته و نهادینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم تمامی پژوهشگران و همکاران وزارت نیرو، دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و سایر دستگاه‌های همکار همانند وزارتخانه‌های صمت و نفت که در حوزه‌های مشترک مشغول تحقیق و پژوهش هستند به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات