اختصاص ۵۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب تهران

اختصاص ۵۸۷ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب تهران

www.BanaNews.irمدیر عامل شرکت فاضلاب تهران گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب تهران از محل فاینانس داخلی و خارجی، فروش اوراق مشارکت و اخذ وام از بانک توسعه اسامی تامین می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از آبفا، اصغر ریاضتی اظهار داشت: با توجه به نیاز طرح فاضلاب تهران به تزریق منابع مالی مناسب و تسریع در اجرای این طرح مقرر شد علاوه بر کمک‌های دولت، درآمدهای داخلی شرکت از محل فروش انشعاب و منابع دیگر نیز تامین اعتبار انجام شود.

وی افزود: در این ارستا این شرکت مبلغ ۵۸۷ میلیارد تومان از منابع مورد نیاز خود را از محل فاینانس داخلی، فروش اوراق مشارکت و اخذ وام از بانک توسعه اسلامی (IDB) تامین خواهد کرد که ۸۷ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به فاینانس داخلی، ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به اخذ وام از بانک توسعه اسلامی، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت و ۱۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ خواهد بود.

وی با اشاره به تامین اعتبار از محل فاینانس خارجی گفت: برای ساخت و بهره‌برداری از واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران مبلغ ۲۲۰ میلیون یورو در نظر گرفته شده است که طی مناقصه بین‌المللی به فاینانسرهای خارجی واگذار خواهد شد و در این راستا تاکنون چند شرکت خارجی نیز برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران همچنین در خصوص نواحی که قرار است با استفاده از این اعتبارات اجرای شبکه آن محل انجام گیرد، گفت: از این اعتبارات برای ایجاد هشت واحد تصفیه‌خانه با ظرفیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه در مناطق یک، ۲، ۵ و ۸ شهرداری تهران استفاده خواهد شد.

ریاضتی تاکید کرد:‌با توجه به پوشش حدود دو میلیون نفر از جمعیت تهران، برنامه‌ ما این است که تا تابستان سال آینده بیش از چهار میلیون نفر از جمعیت تهران را زیر پوشش شبکه فاضلاب تهران قرار دهیم و تمام تلاش مجموعه در این راستا متمرکز شده است.

 

 

    نظرات