صادارات محصول سیب توسعه می یابد

صادارات محصول سیب توسعه می یابد

شهردار ارومیه گفت:  با هماهنگی اتحادیه میوه و تره بار ، 500 تن محصول هنداونه برای شب یلدا تهیه شده که با قیمت مناسب تا آخر هفته جاری در بازار توزیع  می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور با بیان این که در حال حاضر از کشورهای مختلف جهان چون ویتنام برای محصول سیب استان درخواست است، عنوان کرد:  هر روز بیش از  100کامیون محصول سیب با قیمت حداقل  4500 و حداکثر  6500  به خارج از کشور صادر می شود که بازارهای پاکستان، عراق، هندوستان و ترکمنستان بازارهای همیشگی برای صادارات سیب است

وی با اشاره به تلاش به صادرات محصولات کشاورزی بیان کرد:  در حال حاضر روزانه 120 کامیون ده تن و 60 تریلی 20 تن محصول سیب به کشورهای پاکستان،  ویتنام، عراق،  هندوستان و ترکمنستان صادر می شود و در تلاشیم این صادارات  را روزانه به 200کامیون و تریلی برسانیم.

شهردار ارومیه  با اشاره به افزایش  صادرات محصول سیب تا  600 هزار تن درسال جاری، بیان کرد:  سال گذشته 450 هزارتن محصول سیب به کشورهای خارجی صادر شد .

وی عنوان کرد:  هم بازار داخلی و هم بازار خارجی برای محصولات  سیب مطلوب است و باغداران در این زمینه نگران نباشند و امید است محصول سیب در سردخانه های  استان بعد از عید  چه در داخل و چه در خارج از کشور به فروش برسد تا کشاورزان با امید به فعالیت خود در این  حوزه ادامه دهند.

به گفته شهردارارومیه تمام تلاش بر این است که با افزایش صادرات محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کنیم چرا که  حمایت از آنها و رونق اقتصادی در این بخش باعث توسعه می شود.

وی با اشاره به محصول هندوانه برای شب یلدا، اظهار کرد:  با هماهنگی اتحادیه میوه و تره بار ، 500 تن محصول هنداونه برای شب یلدا تهیه شده  که با قیمت  مناسب در بازار توزیع  می شود تا با عرضه قیمت  مناسب  شاهد افزایش این محصول در شب یلدا نباشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات