در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد

در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد

ثبت دوم بهمن ماه  بعنوان روز فرهنگی شهر ارومیه در تقویم

در جلسه صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ؛ دوم بهمن بعنوان روز فرهنگی شهر ارومیه با تمام آرای اعضای شورای اسلامی شهر  به تصویب رسید.

به گزارش  مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  نامه ای از سوی دبیرخانه کلانشهرهای کشور به شورای اسلامی شهر ارومیه ارسال شده ، که طبق این نامه شوراهای اسلامی کلانشهرها باید یک روز را بعنوان روز فرهنگی اعلام کنند.

با توجه به این موضوع و طی برگزاری جلسات متعددی که با حضور کارشناسان ، متخصصان و اساتید و صاحبنظران در مرکز مطالعات و پژوهش های شورا انجام گرفته شده بود نهایتا در جلسه صحن شورا چند پیشنهاد مطرح ، که پس از بحث و گفتگوی اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، روز ۲بهمن بعنوان روز فرهنگی کلانشهر ارومیه معرفی شد.

با توجه به اینکه روز ۲ بهمن سال ۱۳۵۷ نماد انقلابی گری ، مقاومت و شجاعت مردم آذربایجان به فرماندهی مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی ، که به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه و جرقه جنگ مسلحانه با رژیم منحوس پهلوی را برای نخستین بار در کشور نقطه عطفی را در تاریخ ایران اسلامی بوجود آوردند و این روز بعنوان روز فرهنگی شهر ارومیه معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات