رونمایی از اولین کتاب در خصوص پیاده سازی هوش کسب و کار (BI) ...

رونمایی از اولین کتاب در خصوص پیاده سازی هوش کسب و کار (BI) ...

این مراسم با حضور قبادیان معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت و قاضی زاده رئیس پژوهشگاه نیرو، میرزائیان قائم مقام شرکت برق منطقه‌ای چهار محال و بختیاری و همچنین نویسندگان کتاب حمیدرضا بزی عضوهیات علمی پژوهشگاه نیرو، جبار کیانی هرچگانی از دفتر توسعه مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری و محمدمهدی اخلاقی کارشناس پژوهشی گروه انرژی‌های تجدیدپذیر پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
بزی نویسنده این کتاب گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران در سازمان‌ها، گرفتن تصمیمات درست، در زمان مناسب جهت تحقق یک عمل یا رفتار است. این مهم نیازمند طراحی و استقرار سیستم‌های تصمیم‌یار مبتنی بر تحلیل داده است. در این راستا هوش کسب‌وکار (هوش تجاری) که چتری مشتمل بر معماری‌ها، ابزارها و تکنیک‌های تحلیل است و به تبدیل داده به اطلاعات (و دانش) می‌پردازد، کمک شایانی به سازمان‌ها می‌نماید.
وی افزود: کتاب تدوین شده که اولین کتاب در این راستا در صنعت برق کشور است، پس از معرفی ادبیات موضوع هوش کسب‌وکار، به‌صورت ساده و کاربردی به ارائه راهکارهای نرم‌افزاری پیاده‌سازی آن در سازمان‌ها از طریق Power BI Desktop وExcel BI می‌پردازد.
عضو هیات علمی پژوهشگاه نیرو ادامه داد: آنچه که در این کتاب به عنوان نوآوری‌های یاد می شود این است که علاوه بر ارائه فنون ساخت گزارش‌های مصور، به چگونگی استفاده از پایتون و آر نیز با ذکر مثال و همچنین چگونگی تعریف و پایش شاخص‌های کلیدی عملکرد در صنعت برق (به‌ویژه صنعت توزیع) کشور با استفاده از راهکارهای مورداشاره، توجه شایانی شده است .
بزی تصریح کرد: انتشار این دانش سبب تسهیل در استفاده از چنین ابزارهایی به منظور تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد و بهبود بهره وری در صنعت برق کشور خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات