زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تامین شده است

زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی تامین شده است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، شهرام باباخانی معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل با اعلام این مطلب اظهار کرد: سهمیه استان اردبیل در طرح اقدام ملی تولید مسکن 4 هزار واحد تعریف شده که البته بخشی از این واحدها از طریق تسهیلات بافت فرسوده و همچنین اعطای تسهیلات از طریق صندوق مسکن یکم به ثمر خواهد نشست.

وی از تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: 530 واحد در سه نقطه اردبیل شامل شهرک اندیشه، محدوده وحدت و همچنین داخل شهر اردبیل و پارس‌آباد 500 واحد و در سایر شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت 600 واحد احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل از 26 آذرماه ثبت نام متقاضیان برای بهره‌مندی از مسکن در قالب طرح اقدام ملی آغاز خواهد شد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام به سایت tem.mrud.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند تا با تائید نهایی از مزایای مسکن اقدام ملی بهره‌مند شوند.

باباخانی ادامه داد: افرادی می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند که فاقد مسکن بوده و از اول فروردین سال 84 مسکن نداشته باشند.

وی بیان کرد: افرادی که از اول انقلاب نسبت به دریافت تسهیلات مسکن، زمین و واحد مسکونی اقدام نکرده و فرم «ج» آنها سبز باشد در اولویت دریافت مسکن اقدام ملی خواهند بود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل گفت: متاهلین و سرپرستان خانوار از امتیاز ویژه برخوردار هستند و باید متقاضیان پنج سال سکونت خود را در شهر انتخابی خود محرز کرده و برای آن دلایل و مستنداتی قید کنند.

528 واحد مسکن مهر در مرحله تکمیل است

باباخانی در مورد آخرین وضعیت مسکن مهر اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر در قالب واگذاری به تعاونی‌ها، تفاهمنامه سه جانبه و خودمالکین با بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره اجرایی شد که سهم استان اردبیل 41 هزار واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به غیر از دو پروژه که در اردبیل و پار‌س‌آباد در حال تکمیل است مابقی واحدهای مسکونی مهر تحویل متقاضیان شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازي استان اردبيل تصریح کرد: 528 واحد مسکن مهر میراشرف در مرحله تکمیل است و در صورتی که ذینفعان مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، پیمانکار به تعهدات خود عمل کرده و این مجموعه را واگذار خواهد کرد.

باباخانی در پایان گفت: امیدواریم با این واگذاری‌ها تا پایان امسال پرونده مسکن مهر بسته شود و عملیات قسط بندی واحدهای باقیمانده نیز از طریق بانک مسکن به انجام برسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات