چاله زرد روستای پایلوت برای مهار بحران گرد و غبار درخراسان رضوی تعیین شد

چاله زرد روستای پایلوت برای مهار بحران گرد و غبار درخراسان رضوی تعیین شد



به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، علی محمد طهماسبی  بیرگانی در ادامه تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید برای کنترل گرد و غبار انجام شود،مشارکت مردم و تسهیل گری دولت است.

این مقام مسئول به تغییر کشاورزی سنتی و دیم کاری در مناطق خشک وبیابانی به کشت گیاهان مرتعی خصوصاً کشت گیاهان دارویی به عنوان یک راهکار مدیریت این بحران اشاره کرد و افزود: این اقدام منجر به تثبیت کانون های گرد و غبار و تولید گیاهان دارویی به طور همزمان خواهد شد. که درراستای تحقق اهداف "اقتصاد مقاومتی " نیز خواهد بود.

طهماسبی همچنین طی سخنانی به لزوم ایجاد ایستگاه پایش گرد و غبار در شهرستان سرخس به منظور کنترل گرد وغبار در منطقه شمال شرق کشور اشاره کرد.

رضا شهبازی مدیر کل مخاطرات زمین شناسی، زیست محیطی و مهندسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور،تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری سرخس، بخشدار مرکزی و رئیس ادارات منابع طبیعی و آبخیز داری و جهاد کشاورزی سرخس نیز دراین بازدید میدانی حضور داشتند و درخصوص بهبود راهکارهای مدیریت بحران پدیده گرد وغبار در منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات