آزادسازی 2.5 هکتار از زمین‌های فاز دوم پارک ملل

آزادسازی 2.5 هکتار از زمین‌های فاز دوم پارک ملل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، عباس رجبی شهردار ساری با اشاره به عملیات اجرایی فاز دوم پارک ملل  و اهمیت این پروژه در توسعه گردشگری ، اظهار کرد:فاز دوم پارک ملل در زمینی به مساحت 320 هکتار در حد فاصل پل کابلی داراب تا پل تنگ لته واقع شده است که 6.5 کیلومتر مسیر خطی ضلع غربی و شرقی  این پروژه را پوشش می‌‍‍دهد.

وی افزود: شهرداری ساری به دنبال زیباسازی شهری و ایجاد زیرساخت مناسب برای آینده شهروندان مرکز استان با رویکرد گردشگری و ارتقای اقتصاد مردم منطقه فعالیت اجرایی این پروژه را دستور کار خود قرار داده است که تملک و آزاد سازی 2.5 هکتار از زمین‌های این منطقه درهفته گذشته برای تسریع در روند احداث این پارک ازاقدامات مهم این شهرداری بوده است.

شهردار ساری ، با بیان اینکه 80 هکتار فضای دریاچه ، 6 هکتار فضای پارکینگ ، 25 هکتار سواره رو، 80 هکتار فضای ورزشی ، تفریحی و تجاری برای این پارک در نظر گرفته شده است، گفت: با بهره برداری از فاز دوم پارک ملل 130 هکتار به سرانه فضای سبز شهر ساری افزوده می‌شود.

وی با اعلام اینکه عملیات عمرانی این پروژه به سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری ساری واگذار شده است ، گفت: این سازمان در فاز اول عملیات لایروبی، تثبیت و پایداری تراشه‌ها و احداث لاینینگ حاشیه این پروژه را انجام و مابقی فعالیت عمرانی نیز رادردست اجرا دارد.

رجبی افزود: اعتقاد داریم برای تحول و بهره برداری بیشتر از مزیت گردشگری مرکز استان که قدمت دیرینه ای از فرهنگ و هنر و آداب و رسوم دارد ، زمینه ورود سرمایه‌گذار را به این بخش فراهم کرده و شاهد ثروت آفرینی از راه گردشگری برای شهر ساری باشیم.ضمن آنکه با اجرای زیرساخت‌های پروژه زمینه ورود سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که طی چند سال آینده این محور به بهترین و بزرگترین محور گردشگری ساری تبدیل می‌شود، و به دلیل همجواری با رودخانه تجن بهترین شرایط را با استاندارد کامل برای سرمایه گذاران فراهم میکند.

شهردار ساری با یادآوری اینکه شهرستان ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال 2022 میلادی انتخاب شد این مهم را فرصت مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی ساری به دیگر کشورها دانست و افزود: با اتمام این پروژه ، فاز دوم پارک ملل نیزبا چشم انداز گردشگری درزُمره  یکی از مهم‌ترین مزیت‌های شهر ساری قرار می‌گیرد.

رجبی ، تصریح کرد: این پروژه دارای پتانسیل‌های طبیعی فراوان از جمله پوشش گیاهی متنوع  و همجواری با کمربندی جنوبی شهر و اتصال آن به ضلع شرقی نیز از موقعیت‌های مناسبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پروژه فاز دوم ملل با هدف ایجاد شهر زیبا و زیرساخت مناسب برای جذب گردشگر و کسب درآمد در حال اجرا است ،ادامه داد: اقدام شهرداری در این زمینه می‌تواند هم منبع درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد و هم به رونق گردشگری در شهر و رونق اقتصاد شهری کمک کند.

رجبی با اعلام اینکه بیش از 60 کاربری برای این پروژه تعریف شده است ، کاربری‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی ، ورزشی، اقامتی ، آموزشی و خدماتی را شمار کاربری های تعریف شده در این پروژه عنوان کرد.

شهردارمرکز استان ، استفاده از معماری برگرفته از معماری بومی منطقه و ابنیه حاشیه رودخانه را از مزیت‌های دیگر این پروژه بیان کرد و افزود: شهرداری ساری با ایجاد پروژه‌های متنوع عمرانی و گردشگری به دنبال ایجاد تسهیلات و امکانات مناسب برای شهروندان و همچنین مسافران  و گردشگردان در مرکز استان است تا دسترسی جاذبه‌ها را برای شهروندان آسان کند.

رجبی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب و رضایتمندی شهروندان فاصله‌ای زیادی نیست،  تاکید کرد: شهرداری ساری گام‌های پرشتاب خود را در راستای احقاق حقوق شهروندی و توسعه شهری با تلاش شبانه روزی سازمان عمران و کارکنان این نهاد خدمات رسان برداشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات