ساماندهی و لایروبی بخش‌هایی از بستر رودخانه بندان از توابع...

با اقدام شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان جنوبی در طرح ساماندهی و لایروبی حریم و بستر رودخانه‌های استان، بخش‌هایی از بستر رودخانه " بندان" از توابع شهرستان نهبندان تسطیح شد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ، رئیس اداره منابع آب شهرستان نهبندان، با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا بخش‌هایی از بستر و حریم رودخانه بندان واقع در محدوده مطالعاتی بندان شهرستان نهبندان که با احداث دیواره به صورت خاکریزی مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته بود، آزادسازی و نسبت به تسطیح  بستر رودخانه به مساحت حدود 30 هزار متر مربع(3 هکتار) و احداث دایک حفاظتی خاکی به طول 1.8 کیلومتر و ارتفاع 2متر اقدام شد.

"مجید هاونگی" افزود: یکی دیگر از اهداف اجرای این عملیات،باز شدن مسیر سیلابی بالا دست روستاهای طبسین علیا و طبسین سفلی، جلوگیری از کف کنی رودخانه، حفظ مسائل زیست محیطی و جلوگیری از پیشروی سیلاب به سمت این روستا ها ، از دیگر اهداف اجرای این اقدام می باشد.

وی گفت: در صورت عدم اجرای این دایک حفاظتی خاکی، وقوع سیلاب مردم روستا های مذکور را با مشکلات و آسیب های جدی و خطرات جبران ناپذیری مواجه می کرد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات