آتش‌سوزی تالاب هامون پس از ۲۴ ساعت مهار شد

آتش‌سوزی تالاب هامون پس از ۲۴ ساعت مهار شد


وحید پورمردان سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران محیط زیست از روز گذشته به محض اطلاع از آتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی هامون بلافاصله به محل حادثه اعزام و آتش را مهار کردند اما مجددا در سه نقطه دیگر آتش شعله‌ور شد.

وی گفت: این آتش که به صورت عمدی و توسط نیروی انسانی آغاز شده بود حدود ۲ ساعت پیش با تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و همکاری ستاد بحران فرمانداری هامون مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تقریبا ۲۰ هکتار از پوشش گیاهی تالاب بین‌المللی هامون سوخته افزود: این منطقه اکثرا پوشیده از نی بوده و نی‌ها از پایین در آب بوده و تنها از بالا در حال سوختن بودند که این امر دسترسی را سخت‌تر می‌کرد و خوشبختانه باران خوبی که امروز شروع به باریدن در تالاب کرد، کمک خوبی بود تا آتش خاموش شود.

وی بیان کرد: معمولا اینگونه آتش سوزی‌ها در تالاب هامون به صورت عمدی انجام می‌شود زیرا گمان می‌کنند تا با آب جدیدی که به تالاب می‌آید گیاهان جدیدی رشد می‌کنند و دلیل دیگر لجبازی‌هایی است که در منطقه به دلیل مقابله همکاران محیط زیست با کاروان‌های شتر صورت می‌گیرد و علیرغم نظارت ماموران محیط زیست این اقدامات انجام می‌شود.

پورمردان گفت: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده تا از این پس با همکاری نیروی انتظامی و نصب دوربین مداربسته توسط محیط زیست در تالاب بین‌المللی هامون از اینگونه خسارت‌ها جلوگیری بعمل آید.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات