غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان، چالش امروز فضای  ...

غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان، چالش امروز فضای ...

غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان، چالش امروز فضای اجتماعی شهر است/ بازارچه‌ای ویژه صنایع دستی خانگی ایجاد خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احسان اصولی در ادامه طرح «عصرانه با هنر» روز گذشته از دو مجموعه یک مجموعه آموزشی- تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین نمایشگاه گروهی «صنایع دستی شب یلدا» بازدید کرد.

اصولی در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه پارک‌های موضوعی و مجموعه‌هایی آموزشی با عینی‌سازی موضوعات مختلف و ملموس و مشهود ساختن آنها درک و فهم بهتری به مخاطب خود ارائه می‌دهند و نقش بسزایی در افزایش آگاهی و علم و دانش جوانان و نوجوانان ما دارند، اظهارکرد: این پارک‌ها جزو مزیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر محسوب می‌شوند و یکی از ارزشمند‌ترین راه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان هستند.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های امروز فضای اجتماعی شهر دانست که باید به شکل برنامه‌ریزی شده در این راستا قدم برداشت.

اصولی افزود: عدم پاسخگویی مناسب به نیازهای کودکان، نوجوانان و جوانان موضوعی بسیار آسیب‌زاست؛ آنها هیچگاه معطل ما نمی‌مانند تا ما قدمی برداریم و خود راهی برای پر کردن اوقات فراغت خود پیدا می‌کنند که برخی اوقات این پاسخ به نیاز ممکن است اقدامی ناهنجار و نامناسب باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه پارک‌های موضوعی نقش بسزایی در غنی‌سازی اوقات فراغت آحاد مختلف شهروندان دارند، گفت: به میزانی که برنامه‌ها و بسترهای پیشبینی شده برای تفریح و فراغت، آموزنده و ارزشمند باشند، شهروندان ما نیز نسبت به محیط اطراف خود آگاه‌تر می‌شوند و این آگاهی سبب خواهد شد در کنش و زیست‌ در شهر و مواجه با مسائل مختلف، بهتر عمل کنند.؟

اصولی خاطرنشان کرد: شورای پنجم شهر مشهد، باورمند به حمایت از مجموعه های فعال در این حوزه است، بویژه مجموعه‌های متعلق به بخش خصوصی و سعی خواهیم کرد زمینه‌های لازم برای آنها را فراهم آوریم.

وی افزود: بخش خصوصی به منظور افزایش بهره‌وری، زوائد و بروکراسی و قیمت تمام شده خدمات خود را کاهش می‌دهد و این کاهش قیمت و فضای رقابتی میتواند مردم را بهتر به خود جلب کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه صحبت های خود به بازدید از نمایشگاه گروهی «صنایع دستی شب یلدا» اشاره کرد و گفت: صنایع دستی علاوه بر تحریک اقتصاد شهری، موجب کارآفرینی شده و از سوی دیگر بعنوان مزیتی فرهنگی و هنری برای شهر شناخته می‎شود.

اصولی با اشاره به بازار چند میلیون دلاری سوغات در مشهدمقدس، اظهارکرد: متاسفانه صنایع دستی ما سهم بسیار ناچیزی از این بازار را به خود اختصاص داده و عمده بازار در اختیار کشورهای خارجی از جمله چین است.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی، تصریح کرد: به هر اندازه که در این حوزه فعال باشیم، رونق و پویایی اقتصاد شهر و خانواده‌‎ها را شاهد خواهیم بود

اصولی در پایان گفت: تلاش خواهیم کرد تا بازار دائمی ویژه‌ای در یک روز خاص برای ارائه صنایع دستی ایجاد کنیم و هنرمندان این شهر بتوانند محصولات و آثار تولیدی خود را در آن به نمایش بگذارند و عرضه کنند؛ ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بسیار کمک‌حال مدیریت شهری خواهد بود و از آنها استفاده خواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات