بازارهفتگی کمک به توسعه اقتصادمحلی است

بازارهفتگی کمک به توسعه اقتصادمحلی است

برپایی بازارهای هفتگی در محلات مختلف شهر ، ضمن سهولت دسترسی شهروندان برای تامین مایحتاج روزانه و عرضه بدون واسطه فراورده‌های کشاورزی با قیمت مناسب ، کاهش سفرهای درون شهری را نیز موجب خواهد شد.بنابراین برپایی چنین بازارهایی در نقاط مختلف با هدف رونق اقتصادی منطقه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

اين بازارها كه با نام‌های ایام هفته مانند شنبه بازار، یکشنبه بازار، دوشنبه‌بازار و غیره شناخته مي‌شوند که دستقروشان با استقرار در مکانی ثابت و از پیش تعیین شده کالاهای مورد نياز روزمره مانند ميوه جات ، سبزي جات ، خواروبار و پوشاک را به متقاضیان عرضه می‌کنند ومناسب‌ترین مکان برای خرید و فروش بدون‌ واسطه و همچنین زنجيره اي از تكاپو و پويايي شهردر حوزه اشتغال و اقتصاد شهري مي‌باشند.

فلسفه وجودی بازارهای هفتگی ، ايجاد اشتغال ، رفاه حال شهروندي ، خريد  محصولات كشاورزي با قيمت مناسب براي مصرف كنندگان و رونق ‌بخش فعاليت‌هاي كشاورزان است.

شهر ساری با برخورداری ازفرهنگ ، سنن و آداب مختلف در تشکیل بازارهای هفتگی نیز پیشینه دیرینه دارد و بخشی از هویت شهرهای شمالی کشور محسوب می‌شود.

در اين راستا مديريت شهري نيز با برپايي اين بازارها در نقاط مختلف شهر در طول هفته ، توانسته زمينه سهولت دسترسي شهروندان براي تهيه مايحتاج روزانه را فراهم آورده كه اين امر ضمن ايجاد رفاه شهروندي ، روان سازي ترافيك ، كنترل قيمت فراورده هاي كشاورزي را در پي داشته است.

شهرداری ساری با تاسيس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی ،بازارهاي هفتگي را تحت نظارت اين سازمان قرار داده  و اين سازمان با ساماندهي و برپايي  بازارچه‌هاي جديد در محلات الحاقي ، ارائه كارت و كد شناسايي به دستفروشان ضمن ايجاد درآمد پايدار ،  گستره ارائه اين خدمات به شهروندان را نيز توسعه داده است.

یکی از دستاوردهای عمده مدیریت شهری، بهینه‌تر نمودن خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه کسب و کارهای خرد است. به همین منظور سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی هدف‌گذاری عملیاتی خود را مبتنی بر ساماندهی امور کسب‌وکارهای خرد و ایجاد پیش‌زمینه‌های رعایت نظم و بهبود روند عرضه و تقاضا در محدوده شهری قرار داد.در حال حاضر 14 بازار هفتگی در شهر برپا می شود که بیش از 800 نفر در آن ها مشغول به ارائه خدمات هستند.

گفتنی است ، 14 بازار هفتگي از شنبه تا پنجشنبه در نقاط مختلف شهر  و  بازار شریف العلماء (بازار بزرگ روز ساری)  از ساعت 6:30  الی 21:30  و بازار ملامجدالدین از ساعت 8:30  الی 22:30 تحت نظارت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری ساری ، به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری


لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات