استاندار مرکزی: بارندگی‌ها در استان مرکزی 11 درصد افزایش یافت

استاندار مرکزی در هفتمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: بارش نزولات آسمانی از ابتدای سال آبی‌جاری تاکنون نسبت به میانگین بارش‌ها در بلند مدت، 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی ، سید علی آقازاده  افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تاپایان آذرماه میزان بارندگی‌ها در در سال آبی جاری در این استان به ۱۰۲ میلیمتر افزایش می یابد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ میلیمتر کاهش و نسبت به میانگین بارش‌ها در  سال‌های گذشته روند افزایشی یافته‌است .

وی ادامه داد: ادامه این بارندگی‌ها در سال جاری تقویت سفره‌های زیر زمینی دشت‌ها و سدهای استان مرکزی را به همراه دارد .

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تلاش برای ذخیره سازی این بارندگی‌ها در راستای تقویت سفره‌های زیر زمینی و جلوگیری از بروز مشکل برای روستاها و مناطق مختلف استان باید در دستور کار قرار گیرد .

آقازاده از تهیه سند سازگاری آب استان مرکزی خبرداد و گفت: این سند با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان مختلف بخش کشاورزی استان تهیه شده و امید است با تصویب این سند زمینه اجرای آن در استان فراهم شود .

وی، سفره‌های آب زیر زمینی را حاصل ذخیره چند میلیون ساله رواناب‌های سطحی عنوان کرد و افزود: حفاظت از این سفره‌ها با پرکردن و جلوگیری از حفر چاه‌ها غیرمجاز باید در دستور کار فرمانداران و مسوولان استانی قرار گیرد .

استاندار مرکزی با یادآوری نیترات آب شرب فرمهین گفت: ارایه آب شرب استاندارد از جمله وظایف دستگاه‌های مربوطه در این حوزه بوده و باید راهکار مناسب برای کاهش نیترات آب این شهر توسط مسوولان اندیشیده شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات