کمیسیون‌های شورا، مرکز پژوهش‌ها را معین خود  ...

کمیسیون‌های شورا، مرکز پژوهش‌ها را معین خود ...

کمیسیون‌های شورا، مرکز پژوهش‌ها را معین خود می‌دانند/ اجرای مدل اداری در حوزه پژوهش محکوم به شکست است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد به مناسبت هفته پژوهش، از مرکز پژوهش‌های شورا بازدید و با اعضای هیات امناء، رئیس و کارکنان این مجموعه دیدار و گفتگو کردند.

محمدرضا حیدری در این جلسه ضمن تبریک هفته پژوهش و تشکر از هیات امناء مرکز پژوهش‌های شورای شهر و کارکنان این مجموعه، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که چهره‌هایی فرهیخته و برخوردار از صبغه پژوهشی و علمی بعنوان هیات امنا در مرکز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد علاوه بر برخورداری از منتخبانی که خود اغلب اعضای هیات علمی دانشگاه هستند و ارتباط خوبی نیز با حوزه های آکادمیک دارند، باورمند به فعالیت‌های پژوهشی و علمی بوده و همین نگاه سبب شده تا تصمیماتی متناسب و عالمانه داشته باشیم.

حیدری با بیان اینکه یکی از تاکیدات ما به مرکز پژوهش‌های شورا، تمرکز بر پژوهش‌های زودبازده بوده است، گفت: این پیام به خوبی توسط مرکز دریافت شده و زحمات بسیاری نیز کارکنان مجموعه در این جهت کشیده‌اند که ثمرات و نتایج آن را شاهدیم.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: مجموعه‌ای کوچک اما پرتوان، به مراتب ارزشمندتر از مجموعه‌ای گسترده ولی کم‎‌توان است؛ مرکز پژوهش‌های شورا نیز به لحاظ گستره کمی نیروی انسانی، واحدی کوچک محسوب می‌شود ولی افرادی عاشق و علاقه‌مند به پژوهش را در خود جای داده که سبب شده توانمند باشد.

حیدری با بیان اینکه در حوزه پژوهش از حرکت به سمت مدل‌ اداری باید پرهیز شود، گفت: حرکت در چنین مسیری محکوم به شکست است و باید به سمت انگیزه‌بخشی گام برداشت؛ به نحوی که بین کار پژوهشی محقق و منافع حاصل از پروژه ارتباط برقرار کرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم در ادامه فعالیت‌ شورای پنجم، کارهای خوب و ماندگاری از مرکز پژوهش‌های شورا به یادگار بماند.

حیدری با اشاره به اینکه کیفیت در ارائه خدمات مرکز پژوهش‌های شورا به کمیسیون‌ها باید حرف اول را بزند، اظهارکرد: خوشبختانه حضور افرادی باانگیزه و علاقه‌مند در هیات امناء مرکز، نقطه قوتی است که باید بهترین شکل از آن بهره گرفت.

وی از لزوم تقویت تعاملات و ارتباطات مرکز پژوهش‌های شورا در سطح ملی سخن گفت و تصریح کرد: پژوهش‌ها باید به سوالاتی اختصاص یابد که تاکنون جوابی برای آنها یافت نشده و یا پاسخ جامع و کامل نیست؛ مدل‌های پژوهشی را میتوان کنار هم گذاشت و در قالب تحلیل‌های ثانویه، داده‌ها را کنار هم بگذاریم.

حیدری با تاکید بر لزوم پرهیز از مطالعات کمی و گرایش به سمت کیفی‌بخشی آنها، گفت: روش‌های کمی را نفی نمی‌کنیم ولی این شیوه برای دیدگاه‌های نظرسنجی و سوالات محدود قابل اجرا بوده و ایرادات جدی دارد چراکه محدوده قدرت آن در پیش‌بینی و تبیین ضعیف است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات