1

1

بازدید معاون استاندار آذربایجانشرقی از مراحل اجرایی 3 پروژه مسیرگشایی شهرداری مراغه

c5

مهندس حمید شکری:
اجرای این طرح ها گام بزرگ و موثری در رفع گره های ترافیکی شهر بوده و عملا دسترسی مستقیم شهروندان به ورودی و خروجی شرقی شهر ، تسهیل در تردد و ترافیک شهری و همچنین ایجاد بستر و زمینه مساعد برای توسعه شرق شهر مراغه را فراهم می سازد.

__

ضرورت اجرای طرح های مسیر گشایی در مراغه
اجرای طرح‌های مسیرگشایی و احداث خیابان‌های جدید یکی از راهکارهای کاهش ترافیک شهری بوده و با توجه به افزایش خودروهای شخصی و عمومی و به تبع آن افزایش ترافیک در نقاط مرکزی و قدیمی شهر، اجرا این طرح‌ها بیش از پیش ضروری است.
گسترش بی رویه شهرنشینی در سال های اخیر زمینه ساز مشکلات بی شماری در زندگی روزمره شهروندان و ساکنان شهرها شده که معضلات ترافیکی بخش از آن را تشکیل می دهد.
افزایش خودروهای شخصی و نیز عمومی همگام با توسعه حمل و نقل، شاهراه های درون شهری را با گره های متعددی در ساعات پیک ترافیک مواجه کرده است امری که توسعه زیرساخت های ترافیکی از جمله راه های دسترسی، خیابان ها و کمربندی های شهری را بیش از پیش حیاتی کرده است.
شهر مراغه به عنوان دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی پس از تبریز، در سال های اخیر با مشکل وجود گره های ترافیکی در مناطق مختلف از جمله در کمربندی ها و ورودی شرقی دست و پنجه نرم می کند و اجرای ۲ طرح مسیرگشایی با احداث خیابان های جدید در منطقه شرق شهر مراغه توسط شهرداری می تواند زمینه ساز تحول موثری در بهبود ترافیک شهری شود.
طرح احداث خیابان ۴۵ متری شهرک سهند به میدان مادر و نیز طرح احداث خیابان ۳۵ متری الغدیر به خیابان رسالت شهرک گلشهر را می توان بزرگترین طرح ترافیک شهری و مسیرگشایی شهری دانست که توسط شهرداری در حال اجراست.
اجرای این طرح، می تواند علاوه بر هدایت جریان ترافیک ورودی و خروجی شهر، زمینه ساز کاهش بار ترافیکی کمربندی های شرقی و جنوبی شهر شود.

1111111

گام های بزرگ شهرداری مراغه در رفع گره های ترافیکی موثر خواهد بود
معاون استاندار و فرماندار مراغه با اشاره به طرح احداث خیابان های ۴۵ و ۳۵ متری و تعریض خیابان شهید قدوسی در این شهر گفت: اجرای این طرح ها گام بزرگ و موثری در رفع گره های ترافیکی شهر بوده و عملا دسترسی مستقیم شهروندان به ورودی و خروجی شرقی شهر ، تسهیل در تردد و ترافیک شهری و همچنین ایجاد بستر و زمینه مساعد برای توسعه شرق شهر مراغه را فراهم می سازد.
مهندس حمید شکری که در جریان بازدید از روند اجرایی مسیرگشایی و احداث خیابان های 35 متری حدفاصل میادین رسالت و الغدیر ، مادر و سهند و همچنین تملک مدرسه امیرکبیر جهت تعریض خیابان شهید قدوسی در جمع خبرنگاران سخن می گفت  افزود : خیابان های 45 و 35 متری در دست اجرای شهرداری از جمله طرح های خوب و پرهزینه ای هستند که شهرداری اخیرا به اجرای آنها سرعت داده است  که اجرای این طرح های عمران شهری، می توانند        شهرک های گلشهر، امام علی (ع) و شهرک سهند و نیز شهرک امام حسن (ع) را از بن بست ترافیک شهری رها کرده و مشکلات ساکنان این مناطق را مرتفع کنند.
فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به تملک مدرسه امیر کبیر جهت تعریض خیابان شهید قدوسی و توسعه پارک غفاریه از سوی شهرداری گفت : این پروژه و سایر پروژه های مسیرگشایی در دست اجرای شهرداری همه حاصل زحمات شبانه روزی مدیران و کارکنان شهرداری مراغه که شبانه روز برای این پروژه ها  تلاش می کنند می باشند.
وی افزود : این 3 پروژه از پروژه های اساسی و مهم است که خوشبختانه شهرداری به خوبی توانسته است به پیش ببرد و امیدوارم بزودی به نتیجه برسند .
وی استقبال مردمی را در اجرای موفق این پروژه ها مهم ارزیابی کرده و گفت : با توجه به اهمیت بالای اجرای این طرح های عمرانی، انتظار می رود شهرداری در کنار سرعت بخشی به اجرای آنها، حقوق شهروندان را در زمینه تملک با کسب رضایت از آنان رعایت کرده و شهروندان این مناطق نیز همکاری مناسبی برای تسهیل در اجرای این طرح ها داشته باشند.
معاون استاندار آذربایجانشرقی در پایان در خصوص ضرورت همراهی ادارات و نهادهای خدمات رسان با شهرداری به منظور اجرای شایسته این پروژه ها گفت : اداراتی که زیرساخت های شهری را در اختیار دارند آمادگی لازم را برای همکاری با شهرداری دارا می باشند و از این بابت نگرانی وجود ندارد اما باز توصیه می گردد در این راستا با تمامی توان با شهرداری همکاری کنند .

b1

گره گشایی از ترافیک شهر اولویت مهم مدیریت شهری مراغه
شهردار مراغه نیز در این بازدید با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان ۴۵ متری حدفاصل میادین مادر و سهند گفت: این طرح با هدف ایجاد راههای دسترسی متعدد به بافت مرکزی شهر با هدف حذف گره های ترافیکی و کاهش ترافیک در ورودی شهر از سمت تهران و میدان جهاد، در حال اجراست.
مهندس محمدرضا احمدی افزود: این مسیر که عرض آن ۴۵ و طول آن ۱۴۲۰ متر می باشد با هدف گسترش مسیرها و شریان های اصلی شهر جهت کنترل و هدایت ترافیک و نیز رفع مشکل ترافیکی محدوده پل روگذر جهاد و دسترسی آسان به شهرک های مسکونی شرق مراغه در طی ۱۸ ماه توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه اجرا می شود.
وی ادامه داد: در جریان اجرای عملیات تملک این خیابان که از تیرماه سالجاری در دستور کار واحد املاک شهرداری قرار گرفته، تعداد ۵2 ملک از املاک مصادف به مسیر با انجام مصالحه با مالکان تعیین تکلیف شده و تملک ۱3 ملک باقی مانده که بیشتر آنها به صورت زمین بایر بوده در مرحله طی مراحل قانونی جهت تعیین تکلیف قرار گرفته است.
مهندس احمدی اضافه کرد: با احداث و بهره برداری از خیابان ۴۵ متری میدان مادر تا سهند علاوه بر کاهش حجم ترافیک میدان جهاد دسترسی به شهرک های سهند، ولی عصر(عج)، امام علی(ع)، زیباشهر و امام حسن (ع) به میزان قابل توجهی تسهیل خواهد شد.
شهردار مراغه با تاکید بر ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای گسترش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف کاهش بار ترافیکی معابر اصلی شهر گفت: با اجرای این مسیر ضمن ایجاد فرصت های شغلی جدید، موجبات تقویت بخشی از اقتصاد شهری مراغه نیز فراهم خواهد شد.
مهندس احمدی افزود: هم اکنون این طرح با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در زمینه تملک اراضی واقع شده در مسیر آن، در حال اجراست.
شهردار مراغه خاطرنشان شد: طرح خیابان ۳۵ متری گلشهر به الغدیر، به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ مسیرگشایی شهری یاد کرده و افزود: با بهره برداری از این پروژه زمینه برای خروج از بن بست شهرک های اقماری این شهر تاریخی فراهم می گردد.

c1
شهردار مراغه افزود: در راستای گره گشایی از ترافیک شهر مراغه نیز، این طرح بزرگ عمرانی در مسیری به طول ۲ کیلومتر و عرض ۳۵ متر در حال اجراست.
مهندس احمدی افزود: در این راستا، یکی از باند های مسیر ۳۵ متری میدان رسالت گلشهر به میدان الغدیر در انتهای خیابان ۴۸ متری شهید دهقان در صورت مهیا بودن شرایط جوی تا پایان سال جاری اجرا و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: هم اکنون این طرح بزرگ عمرانی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط شهرداری مراغه در حال اجرا بوده که مسیر انتهایی خیابان ۴۸ متری را به میدان دانشجو و دانشگاه مراغه و در نتیجه میدان مادر متصل می کند.
شهردار مراغه افزود: اجرای این ۲ طرح بزرگ و تاثیر گذار عمرانی از سوی شهرداری، تحولی بزرگ در عمران شهری را به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان خاطرنشان شد: تسریع و تهسیل در اجرای این طرح ها علاوه بر تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز برای آن، نیازمند همراهی دستگاه های خدمات رسان و اجرایی و نیز ساکنان و شهروندان برای برون رفت از مشکلات ترافیک شهری خواهد بود.

a1a2a3a4

a5a6b3b4

b5a5a6c2

c3c5c7c4


لینک اصل خبر در سایت شهرداری مراغه

    منبع خبر

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه

    شهرداری مراغه یک شهرداری در شهر مراغه می باشد

      نظرات