رعایت نکات ایمنی مهم در مورد نصب وسایل گازسوز در فصل سرما

رعایت نکات ایمنی مهم در مورد نصب وسایل گازسوز در فصل سرما

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: با توجه به کاهش دما، سرد شدن هوا و استفاده هموطنان از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می‌شود و باید نکات ایمنی را در این خصوص جدی بگیرند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  ابراهیم شاد قوشچی  با اشاره به شروع فصل سرما جهت جلوگیری از حوادث گازگرفتگی و انفجار بیان کرد: از شهروندان عزیز تقاضا داریم به موارد ایمنی در نصب بخاری ها توجه کنند.
وی کنترل دودکش های پشت بام قبل از نصب بخاری، استفاده از  دودکشهای به شکل H ، که حدود 60 الی 100 سانتیمتر از کف پشت بام ارتفاع داشته باشد، استفاده از لوله بخاری های فلزی جهت نصب به دیوار و استفاده حداکثر از 2 زانویی، اگر درزی در هنگام نصب زانویی در دیوار مشاهده شد توسط چسب های درزگیر ضد حریق پوشش داده شود، استفاده از شلنگ های استاندارد به طول 120 سانتیمتر و با بست های فلزی جهت نصب به شیر گاز و بخاری، اطمینان حاصل از عدم نشت گاز در اتصالات با استفاده از کف صابون را از نکاتی عنوان کرد که برای جلوگیری از خطرات احتمالی گاز گرفتگی و انفجار رعایت کرد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اورمیه بیان کرد:  اگر شعله بخاری آبی و لوله بخاری داغ باشد یعنی نصب بخاری با موفقیت انجام گرفته است در غیر اینصورت اشکال در نصب وجود دارد.
وی گفت: در منازلی که از درب و پنجره های دوجداره استفاده شده حتما باید دارای تهویه مناسب باشد تا هوای مناسب جهت تنفس تامین گردد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه ابراز کرد: حتما از سنسورهای نشت گاز طبیعی و گاز کربن منواکسید در منزل استفاده نمایید.
وی تاکید کرد: در صورت بروز حادثه با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تماس حاصل کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات