ساخت ۹۶ هزار واحد مسکن مهر در البرز و لزوم ایجاد زیرساختها

ساخت ۹۶ هزار واحد مسکن مهر در البرز و لزوم ایجاد زیرساختها

www.BanaNews.irدر سال گذشته ساخت ۹۶ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در نقاط مختلف البرز شکل گرفت اما نباید فراموش کرد ساخت این میزان واحد مسکونی و استقرار جمعیتی بالا در آن نیازمند ایجاد زیرساختها و خدمات مورد نظر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد جامعه از جمله طرح هایی است که طی دولت نهم و دهم مورد توجه ویژه قرار گرفت. یکی از طرح هایی که این دولت را نسبت به دولتهای گذشته متفاوت نشان می دهد.

تحقق شعار عدالت اجتماعی که از مهمترین شعارهای دولت نهم و دهم است در طرح مسکن مهر به عرصه ظهور رسید و دل افراد زیادی را شاد کرد. دولتی که از جنس مردم است و تمامی دغدغه خود را بر محور توسعه و گسترش عدالت قرار داده است، تلاش دارد تا با تحقق این شعار خدمت ارزنده و شایسته ای را برای مردم به مرحله عمل برساند.

اجرای این طرح در سراسر کشور در کنار تمامی مسائلی که به همراه دارد علاوه بر خانه دار شدن افراد کم درآمدی که شاید هیچگاه تصور خانه دار شدن در ذهنشان هم نمیگنجید، ثمرات دیگری نیز در پی داشت که از آن جمله می توان به کاهش قیمت سرسام آور بازار مسکن و همچنین ایجاد اشتغال در کشور یاد کرد.

این اقدام مهم دولت در شهرستانی همچون کرج نیز که دارای جمعیت فراوانی بوده و پس از تشکیل استان البرز نیز مرکز استان بودن را نیز یدک می کشد، قابل مشاهده است به طوری که در راستای اهداف دولت و در اجرای قانون تولید و عرضه مسکن در سطح استان البرز ۹۶ هزار و ۲۳۸ واحد مسکونی در سال ۸۹ در دستور کار سازمان مسکن و شهرسازی قرار گرفت.

هم اکنون طرح مسکن مهر در شهرهای ماهدشت، شهر جدید هشتگرد، اشتهارد و حلقه دره در دست اقدام است که در آینده ای نزدیک با فراهم شدن امکانات و تامین سرانه های لازم به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

همکاری دستگاهها و ادارات مختلف برای به نتیجه رسیدن این طرح از دیگر نکاتی است که باعث شده همکاری های بین بخشی تقویت شده و عزم تمامی مسئولان در نهادها و سازمانهای مختلف برای به ثمر رسیدن این طرح جزم شود.

تامین سرانه های مختلف آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و... از جمله مواردی است که در پیگیری های مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار کرج مورد توجه بوده است.

این تاکید که در راستای توجه به نیازهای واقعی مردم و همچنین در اختیار قرار دادن امکانات لازم به آنان صورت گرفته این زمینه را فراهم می کند که مردم بنوانند در محیطی برخوردار زندگی کرده و از خدمات مناسب آن بهره مند شوند.

 

    نظرات