حاجتی:تا بودجه کافی تزریق نشود مشکل آب گرفتگی اهواز حل شدنی نیست

حاجتی:تا بودجه کافی تزریق نشود مشکل آب گرفتگی اهواز حل شدنی نیست

تصاویر و ویدیوهایی که از اهواز منتشر می شود واقعا ناراحت کننده است. مشکل تکراری آب گرفتگی در اهواز و زیر آب رفتن شهر داستان دیروز و امروز نیست با این حال متاسفانه شاهد این هستیم که تاکنون گام محکمی برای حل این معضل برداشته نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اذعان به ناکارآمدی برخی دستگاه ها در رسیدگی به شرایط بحرانی مردم اهواز گفته بعد از اتمام این بحران با دستگاه های کم کار برخورد می‌شود و آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.

با این وجود یک عضو شورای شهر اهواز معتقد است مشکل اصلی مربوط به بحث بودجه و زیرساخت ضعیف شهر اهواز است. زیرساختی که اراده ای برای بهبود وضعیت آن دیده نشده است.

فتح الله حاجتی، عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت ناراحت کننده ای که در اهواز پیش آمده به سلام نو گفت: متاسفانه مشکل زیرساخت و ناتوانی در دفع آب های سطحی و مشکلات فاضلابی موجود لطمه زیادی به مردم اهواز زده به طوری که به جز آب گرفتگی در خیابان ها فاضلاب بالا آمده به منازل مردم هم راه پیدا کرده است.

او ادامه داد: همه دستگاه ها خصوصا اداره آب و فاضلاب و شهرداری باید پیگیر دفع آب های سطحی باشند. نیاز است تا بودجه خوبی هم در نظر گرفته شود تا مشکل به صورت کلی حل شود. همه داریم تلاش می کنیم اما این امر نیازمند تلاش همگانی است و اراده همه دستگاه ها را می طلبد.

عضو شورای شهر اهواز منظورش از تلاش همگانی را این طور بیان کرد: حتی مسئولان کشوری هم باید به این ماجرا ورود کنند. دفع آب های سطحی چیزی نیست که بگوییم با یک میلیارد و دو میلیارد درست می شود. این امر نیازمند زمان است و بودجه کلانی می خواهد . متاسفانه ما در تمامی مناطق در حوزه فاضلاب مشکل زیرساختی داریم.

حاجتی اضافه کرد: هر سال این اتفاق می افتد اما باید طوری تامین بودجه بشود که حداقل سالیانه یک منطقه از اهواز مشکلش حل شود. این را هم باید در نظر بگیریم که نزدیک ۷۰ میلی متر باران آمده است. طبیعتا با این باران سنگین آن هم وقتی زیرساخت ها مشکل دارد نباید انتظار داشت با یک روز و یک ماه و یک سال مشکل فاضلاب و آب گرفتگی حل شود.

او در پاسخ به این سوال که مقصر این اتفاق چه کسی است، خاطرنشان کرد: شهردار و مدیرعامل آب و فاضلاب چند ماهی هست که مسئولیت گرفته اند. اینکه بخواهیم مشکل را گردن هرکدام از آنها بیندازیم چیزی را حل نمی کند. همه مسئولان در طی این سالها مقصر بوده اند وگرنه تا الان این مشکل حل می شد.

حاجتی درباره ضعف مدیریت شهری اهواز گفت: مشکل زیرساخت اهواز از همان ابتدا که آجرش را می گذاشتند وجود داشته به طوری که مشکلات آب و فاضلاب برایش پیش بینی نشده است و شهرداری هم دفع آب های سطحی را انجام نداده است.

او در پایان افزود: باز هم می گویم دفع آب های سطحی بودجه کلانی می خواهد. هم شهردار و اعضای شورا هم استانداری و فرمانداری و هم مدیریت آب و فاضلاب باید تلاش کنند تا این مشکل حل شود.  حتی نماینده های مجلس و خبرگان رهبری هم باید کمک کنند. همه باید کمک کنند تا این مشکلات حل شود. همه جای اهواز مشکل دارد. نقاطی که آب گرفتگی در آن بیشتر است آسیب شناسی شده و تا حدودی مشخص است. مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا این مشکل حل شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات