سیلاب‌های استان بوشهر با موفقیت کنترل شد

سیلاب‌های استان بوشهر با موفقیت کنترل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی محمدی" با اشاره به برگزاری جلسات مدیریت بحران به ریاست استاندار بر اساس اخطارهای ابلاغ شده هواشناسی در خصوص سامانه بارشی اخیر، اظهار داشت: این سامانه قریب به 260 میلیون مترمکعب سیلاب ایجاد کرد که سازه‌های آبی و آبخیزداری استان موفق به ذخیره‌سازی 50 میلیون مترمکعب از آن شدند.
وی اضافه کرد: تاثیر مهم دیگر این سازه‌ها، ایجاد تاخیر در رواناب‌های موجود در استان بوده که کنترل سیلاب و کاهش مخاطرات آن را به‌ همراه داشت.
محمدی با اشاره به تمرکز سامانه اخیر بر مرکز و جنوب استان گفت: در رودخانه مند به‌رغم اتمام بارش‌ها در استان بوشهر، جریان سیلابی ورودی از استان فارس، پیک سیلاب این رودخانه را در ایستگاه قنطره به 2500 مترمکعب در ثانیه رساند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم بارندگی در استان فارس، با همکاری فرمانداران شهرستان‌های دشتی و دیر، پیک سیلاب بدون بروز خسارت عبور کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در ادامه به بیان حجم آبگیری سدهای استان بوشهر پرداخت و افزود: سد رییسعلی دلواری که تامین آب کشاورزی بخش‌هایی از شهرستان دشتستان را به عهده دارد در سامانه بارشی اخیر 35 میلیون مترمکعب آب را در خود ذخیره کرده است.
محمدی اظهار داشت: در حال حاضر سد تنگ ارم با ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب، از صد درصد ظرفیت خود بهره برده و قادر به تامین آب منطقه تنگ ارم تا دو سال آینده خواهد بود.
وی افزود: همچنین سد اخند عسلویه، به‌رغم در حال ساخت بودن حدود 200 هزار مترمکعب سیلاب را ذخیره کرده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اضافه کرد: این سد تا پایان سال جاری به مرحله آبگیری کامل خواهد رسید و آب شرب مناطقی از شهرستان عسلویه را تامین می‌کند.
این مقام مسئول گفت: سد ارغون شهر کلمه نیز از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و در سال آینده در جهت رفع مشکلات آب شرب این شهر آبگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در پایان اظهار داشت: از شهروندان گرامی تقاضا داریم نسبت به هرگونه تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها جدا خودداری کنند، عشایر گرانقدر هم استانی نیز در زمان سیلاب از اتراق و چرای دام‌های خود در مسیرهای آبگیر و سیل‌خیز پرهیز نمایند تا شاهد بروز خطرات نباشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات