برگزاری «چله مهربانی» برای ایجاد حال خوب شهروندان

برگزاری «چله مهربانی» برای ایجاد حال خوب شهروندان

برگزاری «چله مهربانی» برای ایجاد حال خوب شهروندان

همزمان با آخرین روز از فصل پاییز و رسیدن طولانی ترین شب سال، ویژه برنامه "چله مهربانی با هدف افزایش نشاط اجتماعی در شهر مشهد برگزار می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی، مدیریت شهری با شعار «ایجاد حال خوب بین شهروندان» با ابتکار عمل در شب "چله" که سنتی دیرینه و تاریخی ایرانی است ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است تا با همگانی شدن این جشن، مهربانی میان مردم تقسیم و نشاط اجتماعی افزایش پیدا کرده و حال مردم کمی بهتر شود.
فضا سازی شهری
در این روزهای آخر پاییز، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد با نصب 120 بیلبورد، 135 استرابورد و اکران در تلویزیون های شهری، باعث شده است که در هر گوشه شهر بنگری تصاویر زیبایی مرتبط با شب یلدا چشمانت را نوازش دهد، تصاویری که با ابیات زیبایی از غزلیات حافظ در مدح مهربانی حال دل را خوب می کند.
پویش مردمی «یلدا کنارهم»
سازمان اجتماعی، فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این میان دست به کار شده و پویش مردمی "یلدا کنارهم" را با هدف جمع‌آوری میوه و تنقلات و توزیع اقلام جمع‌آوری شده بین ساکنان مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد آغاز کرده است.
همچنین در کنار آن پویش دیگری تحت عنوان "نذر مهربانی" با هدف جمع‌آوری کمک‌های غیرنقدی شامل پوشاک، اسباب‌بازی، میوه و تنقلات با مشارکت شورای اجتماعی محلات درحال اجرا است که طی آن اقلام اهدایی مردم پس از جمع‌آوری به مراکز توانبخشی و خانواده‌های کم‌برخودار ساکن در مناطق پیرامونی اهدا می‌شود.
دورهمی های مردمی، ویژه برنامه شب یلدا
هدف دیگر برگزاری ویژه برنامه های شب یلدا ترویج فرهنگ جمع شدن مردم کنار هم است و در همین راستا، جشن‌های یلدا در تمام مناطق شهر مشهد، برای اقشار مختلف برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود که یکی از این جشن ها، جشن شب یلدا با حضور کودکان کار، افراد آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان بی‌سرپرست و سایر اقشار در مراکز توانبخشی و موسسات خیریه‌ است.
در کنار این پویش ها و جشن های مردمی، اهدای بسته‌های پذیرایی به همراهان بیماران در بیمارستان‌های قائم (عج)، دکتر شیخ و دکتر حجازی و جشن یلدا ویژه مددجویان خانه سبز برای افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از برنامه های مدیریت شهری است.
ضمن اینکه جشن ویژه‌ای نیز در مرکز ویژه زنان آسیب‌ دیده اجتماعی و مرکز توانبخشی بهار با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در نظر گرفته شده و علاوه بر آن اهدای بسته‌های پذیرایی و برگزاری جنگ شادی برای مددجویان خیریه نیکوکاری و مجتمع نگهداری از معلولین محمدیه از دیگر برنامه‌های شب یلدا است.
دورهمی محلی "شوچراغ"، اهدای بسته‌های پذیرایی به دانش‌آموزان مدارس استثنایی، دیدار با خانواده شهدا و سالمندان، برگزاری جشن یلدا در مراکز ترک‌ اعتیاد و برپایی جشن در مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم از دیگر برنامه‌هاست.
همه این برنامه ها در حالی است که با هدف ترویج مهربانی، همدلی و تقویت نشاط اجتماعی ۲۶ رویداد فرهنگی هنری نیز در فرهنگسراهای شهر مشهد برگزار خواهد شد.
تخفیفات 20 تا 50 درصدی در فروشگاه های"شهرما"
همچنین برگزاری جشنواره تخفیفات 20 تا 50 درصدی در فروشگاه های شهرما و برپایی نمایشگاه و غرفه‌های موقت فروش میوه و خشکبار ویژه شب یلدا به قیمت میدان باردربوستان وفا، ملت و میدان فردوسی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای شب یلدای امسال از سوی مدیریت شهری مشهد است.

شب یلدا در مترو

ویژه برنامه "یلدامترو" نیز یکی دیگر از برنامه های مدیریت شهری برای ایجاد شور و نشاط در میان شهروندان است که از ساعت 17:30 تا 19:30 در ایستگاه خط دو قطار شهری مشهد برگزار خواهد شد.

تقسیم شادی و حال خوب در مناطق شهرداری مشهد
برگزاری ویژه برنامه «رنگدانه» و «یلدا در کنار هم» در بوستان باغ ملی منطقه 8
برگزاری جشنواره سفره آرایی شب یلدا در منطقه 10
برپایی مراسم نذر مهربانی در منطقه 2
جمع آوری کمک های مردمی به نیازمندان به مناسبت شب یلدا در منطقه 7
اجرای طرح "نذر مهربانی" برای کمک به اقشار نیازمند در منطقه 4و5
اجرای طرح یلدای مهربانی با بچه‌های آسمان در منطقه 5
برگزاری برنامه یلدا در بیمارستان های سطح منطقه یک
اجرای جشنواره شب های روشن در منطقه 3


مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات