آمادگی شهرداری برای راه‌اندازی پارکی با موضوع دفاع مقدس

شهردار کرمان خبر داد:

آمادگی شهرداری برای راه‌اندازی پارکی با موضوع دفاع مقدس

شهردار کرمان گفت: ما آمادگی داریم که در سال آینده در یکی از پروژه‌های شهری، پارکی با موضوع دفاع مقدس راه اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء، افزود: شهداء و دفاع مقدس دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای در جامعه هستند و مردم همیشه خودشان را مدیون جانفشانی‌های شهداء می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما از جنس فرهنگی و ارزش های دینی است، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، یادآور ایثار و رشادت های رزمندگان اسلام و شهدا است و ما باید در انتقال این ارزش‌ها به نسل های بعدی تلاش کنیم.

عالم زاده با تأکید بر اینکه باید راه و شیوه شهدا به عنوان الگویی ارزشمند در جامعه تبین شود، افزود: شهرداری نیز وظیفه خود می داند که در این حوزه در حد توان و بضاعت خود خدمت کند.

شهردار کرمان گفت: در این راستا شهرداری کرمان پارکی به نام شهدای شهرداری احداث کرده است و همچنین آمادگی لازم جهت راه اندازی یک پارک با عنوان دفاع مقدس در برنامه های سال آینده را داریم که با نصب المان های دفاع مقدس در آن، بتوانیم مفاهیم دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهیم چرا که پارک به عنوان یک فضایی عمومی و عرصه شهری محسوب می شود که مردم همیشه با آن مواجه هستند و در این راستا می توان با نصب المان ها و یادمان های شهداء در چنین فضایی، گامی در جهت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های بعدی برداشت.

عالم زاده افزود: همچنین در حوزه های تبلیغی و فرهنگی در زمینه دفاع مقدس نیز هر چه در توان و بضاعت داشته باشیم به‌کار می گیریم و در واقع یکی از اولویت‌های مهم ما کار در حوزه شهداء و ارزش های دفاع مقدس است و باید اقدامی ارزشمند و فاخر در شأن شهداء صورت گیرد و در جهت اعتلای این ارزش ها تلاش کنیم تا بتوانیم بخشی از دینی که شهدا به ما دارند را ادا کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر اهمیت گرامیداشت و ترفیع جایگاه و منزلت شهداء در جامعه، گفت: اقتدار و جایگاه جمهوری اسلامی مرهون ایثار شهداست و باید در این حوزه و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تا حد امکان تلاش کنیم و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گام های موثرتری برداریم.

محمود مهدوی در ادامه با بیان اینکه نخستین موزه دفاع مقدس کشور در کرمان تاسیس شده است، افزود: این موزه یکی از افتخارات استان کرمان است که یادآور مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس است و باید مورد توجه ویژ قرار گیرد.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری هر چه بیشتر این نهاد با شهرداری و مشارکت در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید از امکانات و ظرفیت های موجود در راستای حفظ ارزش های دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل جوان، حداکثر تلاش خود را به‌کار گیریم.

مریم ایرانمنش

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات